عبدالغفور ایران نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار پیشانی توسعه و هاب سوم پتروشیمی کشور و دارای بندر بزرگ شهیدبهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری 15 میلیون تن کالا است.
وی افزود: انتقال کالاهای ورودی و خروجی بندر چابهار نیازمند ساخت بزرگراه و آزاد راه است تا کامیون ها براحتی بتوانند رفت و آمد کنند.
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار بیان کرد: هم اینک تمام مسیرهای ارتباطی به بندر چابهار از محور نیکشهر، سرباز و کنارک کم عرض و در حد 10 تا 12 متر عرض هستند.
وی با اظهار تاسف از عدم وجود حتی یک کیلومتر آزادراه و بزرگراه در مسیرهای منتهی به بندر چابهار خاطرنشان کرد: هم اینک هزاران دستگاه کامیون برای جابجایی کالا در مسیر بندر چابهار به شهرهای مختلف کشور با مشکلات فراوانی رو به رو هستند و تاکنون تصادفات دلخراش و شاخ به شاخ شدن خودروهای سواری با کامیون ها خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه چابهار به کنارک از 40 سال قبل تاکنون هیچ تغییری نکرده و نسبت به دو بانده شدن آن اعتباری اختصاص نیافته است.
ایران نژاد گفت: مسیر شلوغ و پر رفت و آمد چابهار- کنارک با کمتر از 30 کیلومتر به قید فوریت نیازمند ارتقا به آزادراه است تا بیشتر از این شاهد وقوع سالانه صدها تصادف نباشیم.
وی تصریح کرد: مسیرهای چابهار به سرباز و چابهار به نیکشهر- ایرانشهر و کنارک به جاسک نیازمند ارتقا به آزادراه هستند.
وی از دولت خواست برای مطالعه و اختصاص اعتبار 990 کیلومتر آزاد راه به چابهار همت کند تا علاوه بر کاهش تصادفات سودهای میلیارد دلاری جابجایی آسان کالا با کامیون عاید کشور و استان محروم سیستان و بلوچستان شود.
نماینده مردم شهرستان های چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر از تلاش دولت برای افتتاح فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار با هزینه یک میلیارد دلار، اجرای خط آهن چابهار- ایرانشهر و توجه به توسعه منطقه بلوچستان قدردانی کرد.
ایران نژاد ادامه داد: کریدور‌ شرق -غرب به موازات سواحل خلیج ‌فارس و دریای عمان در جنوب کشور باید فعال شود تا بتوان بارهای ترانزیتی چابهار و کنارک و پس ‌کرانه‌ ها تا بندر گوادر پاکستان را جابجا کرد.
وی گفت: توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال- جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی باید هرچه سریعتر تامین اعتبار شود.
وی آسفالت بیش از سه هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند را خواستار شد و خاطرنشان کرد: محور زرآباد- چاهان نیکشهر، تلنگ- قصرقند، نیکشهر- چانف، قصرقند به کاجو بیش از 10 سال بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده اند.
وی تصریح کرد: راه چابهار- گواتر پس از سالها پیگیری هنوز تکمیل نشده است و برای حدود 50 کیلومتر بزرگراه مسیر مرز ریمدان چابهار به جاده اصلی اعتباری وجود ندارد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.