رضا پنجامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر تاکید رئیس ‌جمهوری مبنی بر اختصاص تسهیلات بانکی به مردم سیستان و بلوچستان برای تسهیل لوله کشی گاز داخل منازل شرکت گاز توانست با همکاری و هماهنگی بانک ملی ایران زمینه اعطای وام قرض الحسنه به متقاضیان این استان را میسر کند.
وی افزود: اعطای این وام می‌ تواند بخش بزرگی از مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را در راستای بهره مندی از نعمت گاز طبیعی مرتفع کند.
سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان که در مناطق گازدار شده سکونت دارند می ‌توانند پس از تشکیل پرونده برای اخذ اشتراک گاز با دریافت معرفی نامه از سوی نواحی گازرسانی و با مراجعه به شعب عامل بانک ملی نسبت به اخذ تسهیلات بانکی کم بهره برای لوله کشی گاز داخل منازل خود اقدام کنند.
پنجامی افزود: در ساختمان های چند واحدی که اسناد مالکیت آن متعلق به یک شخص است امکان اعطای وام به تعداد واحدها نبوده و مالک می ‌تواند صرفا برای دریافت وام برای یک واحد مسکونی اقدام کند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در ایرانشهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.