ایمان خزاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خودکار شدن این ایستگاه ها، اطلاعات لحظه ای وضعیت جوی هشت شهر هیرمند، هامون، سوران، دلگان، بزمان، قصرقند، فنوج و زرآباد به طور برخط در دسترس است.
وی افزود: پیش از این مسیر دسترسی به داده های این ایستگاه ها طولانی تر و زمان بر بود چرا که ابتدا داده ها توسط متصدی در شهر مربوطه برداشت شده و در ساعات مقرر به مرکز سیستان و بلوچستان ارسال می شد و دسته بندی و دسترسی به داده های هفتگی و ماهانه با تاخیر همراه بود اما هم اینک این داده ها به طور تاریخچه ای در هر لحظه قابل دسترس است.
رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک اطلاعات جوی این ایستگاه ها به طور آنلاین از طریق سامانه پایش ایستگاههای خودکار هواشناسی در اختیار کارشناسان مختلف هواشناسی قرار داشته و در فرایندهای پردازش داده مورد استفاده قرار می گیرد.
خزاعی گفت: در هر یک از این ایستگاه ها مودم هایی نصب شده که توان آنتن دهی آن چندین برابر مودم های معمولی است و هر گونه اختلال در دریافت و ارسال آمار را در اسرع وقت به مرکز IT اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش می کند.
وی ادامه داد: در یک برنامه زمانبندی شده قرار است ایستگاه های سینوپتیک، جاده ای و باران سنجی سیستان و بلوچستان نیز تمام خودکار شوند.
به گزارش ایرنا هم اینک 12 ایستگاه سینوپتیک اصلی، فرودگاهی، دریایی و تکمیلی در سیستان و بلوچستان فعال است که با تکمیل فرایند ساخت سه ایستگاه جدید در شهرهای دلگان، زرآباد و پسابندر، شمار این ایستگاه ها به 15 مورد افزایش می یابد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.