عبدالرزاق پاکزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تامین سلامت هیاتهای عزاداری در مساجد و تکایا طرح تشدید نظارتهای بهداشت محیط بر توزیع مواد غذایی سالم با حضور بازرسان بهداشت محیط  و حضور تیم های فوریتهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ایام محرم و صفر به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات در مراسم عزاداری مساجد، تکایا و هیاتها احتمال بروز بیماری های مرتبط با مواد غذایی را افزایش می دهد.
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همزمان با این ایام به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای مرتبط با آب و غذا این نهاد نظارت های ویژه ای بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به هیاتها و آشپزخانه های مساجد دارد.
پاکزاد تاکید کرد: هرگونه پخت و پز مواد غذایی باید در مکانهای بهداشتی صورت گیرد و همه افراد درگیر در طبخ مواد غذایی باید دارای کارت بهداشت باشند.
مدیر عملیات فوریتهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضمن اعلام آماده باش به بیمارستان ها 35 نفر از تکنسین های اورژانس این دانشگاه به همراه 20 دستگاه آمبولانس در کنار عزاداران حسینی به منظور حفظ سلامت آنان حضور فعال خواهند داشت.
حسن شه بخش افزود: تیم های کارشناسی مقابله با بحران دانشگاه با استقرار 24 ساعته در اتاق بحران آماده ارائه خدمات به هیاتهای مذهبی و عزاداران حسینی خواهند بود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.