به گزاش ایرنا، در نخستین جمعه از ماه محرم که به عنوان روز حضرت علی اصغر(ع) نام گرفته شده شماری از مادران و کودکان زاهدانی در عزای طفل 6 ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
اشک های مادران و گریه کودکان عجیب هوای کربلا را زنده کرده و در آن فضای معنوی نور زینبی حاکم شده بود.
مادارن در همایش شیرخوارگان با گذاشتن کودکان خود بر روی دستها در ماتم حضرت علی اصغر (ع) اشک ریختند.
حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(ع) حال و هوای خاصی به این محفل داده بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم معنوی گفت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا به ما درس شجاعت، ایثار، پایمردی، استقامت در برابر ظالمان، و دلاورمردی را داد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: عمر بن سعد ملعون با وعده عبیدالله بن زیاد برای حکمرانی «ری» امام حسین(ع) را به معامله گذاشت، چه معامله ناجوانمردانه و نابخرانه ای انجام داد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: مردمی که اعای اسلام داشتند و سالها تحت حکومت امام علی(ع) بودند برای پست و مقام، امام حسین(ع) را که تجلی اسلام محمدی(ص) بود را با یزید که جلوه تمام عیار اسلام اموری است را معامله کردند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: وقتی امام حسین(ع) بیعت با یزید را رد کرد برای اینکه مقاومت اباعبدالله را بشکنند اقامت اجباری در بیابان را طراحی و اجرا کردند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمنان برای اینکه کسی به جرگه یاران امام حسین(ع) نپیوندد اردوگاه را به طور کامل محاصره کردند و کسانی هم که به جمع یاران سید الشهدا پیوستند از تاریکی شب استفاده کردند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: لشکریان یزید برای اینکه بتوانند مقاومت امام حسین(ع) را در هم بشکنند محاصره، تحریم آب، حمله همه جانبه و کشتار زنان و کودکان را طراحی کردند.
آیت الله سلیمانی افزود: یزیدیان برای اینکه اردوگاه امام حسین(ع) را خالی کنند با امان نامه و وعده وعیدهای فراوان به سراغ عشیره، یاران و حتی سراغ حضرت ابوالفضل (ع) آمدند که آن جواب دندان شکن را از حضرت عباس(ع) دریافت کردند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در عرب رسم بود که رزمندگان به دور از اردوگاه با یکدیگر مبارزه می کردند اما یزیدیان به یکباره به خیمه های امام حسین(ع) حمله کردند و این ننگ را در تاریخ بشریت برای خودشان ثبت کردند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: حمله به کودکان، زنان و افراد سالخورده در هیچ دین، مذهب، مرام و مکتبی وجود ندارد اما یزیدیان به یکباره این جنایت ها را در حق اردوگاه امام حسین(ع) انجام دادند.
آیت الله سلیمانی افزود: شهادت حضرت علی اصغر(ع) طفل شیرخواره اباعبدالله حسین(ع) نماد مظلومیت جبهه این امام همام در واقعه کربلاست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تمام مسلمانان جهان باید به منظور حفظ اسلام از عاشورا درس گرفته و آن را الگوی زندگی خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.