حسن شاولی بر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت 85 درصد تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری نوین در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
وی با اشاره به مزیت‌های بالقوه آبیاری تحت فشار خاطرنشان کرد: در آبیاری قطره‌ ای تنها بخشی از خاک اطراف بوته، گیاه یا درخت آبیاری می‌شود که این امر سبب کاهش تبخیر از سطح خاک، نبود رواناب سطحی و کنترل نفوذ عمقی و کاهش مصرف آب و در نتیجه افزایش بازده آبیاری می‌ شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: برای هر هکتار اجرای طرح سامانه آبیاری تحت فشار پنج تا هفت میلیون تومان از سوی دولت به طور بلاعوض به کشاورزان پرداخت می ‌شود. 
وی افزود: در روش آبیاری نوین قسمت‌های اضافی خاک که معمولا در روش‌های سنتی مرطوب شده و آب آن مصرف، تبخیر یا به تعرق علف‌های هرز می ‌رسد خشک باقی می‌ ماند.
شاولی بر گفت: در آبیاری قطره‌ ای این امکان وجود دارد که کودهای شیمیایی محلول را به تدریج و همراه با آب آبیاری در اختیار گیاه قرار داد که بدین ترتیب خطر شسته شدن کودها به عمق خاک یا خارج شدن آنها همراه با رواناب سطحی وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا 2 سال آینده سامانه آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی این شهرستان به بیش از 20 هزار هکتار افزایش یابد. 
به گزارش ایرنا، ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و 17 هزار بهره ‌بردار به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.