سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی، مرکز پژوهش های مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه بزودی تحولات خوبی در مرزها را شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی و داشتن هزار و500 کیلومتر مرز خاکی و دریایی از استان های اولویت دار از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات برای تقویت در حوزه مرز است.
فرمانده مرزبانی کشور از همکاری سه قوه با مرزبانی قدردانی کرد و افزود: اقدامات بسیجی و جهادی را از سوی مرزبانان غیور در مرزها شاهد هستیم و پاسگاههای مرزی به خوبی در انجام وظایف خود عمل کرده اند.
وی بیان کرد: در بازدیدی که به همراه هیات عالی اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی فرماندهی مرزبانی از وضعیت مرزهای سیستان و بلوچستان با پاکستان داشتیم شاهد روحیه بالای نیروهای مرزبانی در حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی بودیم.
سردار رضایی اظهار داشت: فرماندهان و نیروهای مستقر در هنگ مرزی جکیگور شهرستان سرباز و نگور دشتیاری با تمام قوت و آمادگی و روحیه بالا بطور شبانه روز از مرزها حفاظت و حراست می کنند و در حال خدمت به نظام و ملت هستند.
وی با اشاره به بازدید از هنگ مرزی جکیگور، مرزهای خاکی چابهار و سرباز افزود: سنگرهای مرزی همانند دفاع مقدس هستند و با همدلی و روحیه بالا نیروهای مرزبانی در حال خدمت هستند.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: اجازه نا امنی به مخلان امنیت، مزدوران و گروهک ها را نخواهیم داد و باید روابط حسنه با کشور پاکستان حفظ شود.
وی افزود: توان آمادگی و عملیاتی نیروها بالاست و در دریا و خشکی نیازمندی ها شناسایی و بزودی مشکلات پیش روی آنان مرتفع می شود.
سردار رضایی تصریح کرد: اقدامات خوبی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر در این منطقه انجام شده که نشان از کشف سه برابری کالای قاچاق دارد.
وی از همکاری خوب مردم و مسئولان محلی سیستان و بلوچستان با مرزبانی در تامین امنیت مرزها قدردانی کرد و افزود: باید با قاچاق کالا در دریا و خشکی به شدت مقابله شود.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازدیدهای خود از شناورهای توقیفی در چابهار گفت: باید سرعت شناورهای مرزبانی نسبت به سایر شناورها بیشتر باشد تا بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.
وی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، تقویت یگان‌ های دریایی و مرزی، تامین امنیت مرز دریایی در چابهار برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه ‌گذاری تاکید کرد و افزود: چابهار برای سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سردار رضایی با بیان اینکه اقدام خوب مهندسی، جاده سازی و ابنیه در مرزهای سیستان و بلوچستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: هنوز با امکانات، فناوری و تجهیزات پیشرفته فاصله داریم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری با مسئولان مشکلات را رفع کنیم.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: چابهار با 2 کشور عمان و پاکستان مرز دریایی دارد که پس از شناسایی مسائل و مشکلات هماهنگی های لازم انجام شده است و مسئولان 2 منطقه باید ارتباط بیشتری برای تعامل و انجام کارها داشته باشند.
به گزارش ایرنا سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از مرزهای جنوب سیستان و بلوچستان وارد کنارک شد.
سردار رضایی پس از بازدید از مرزهای خاکی سرباز و چابهار امروز /پنجشنبه/ با حضور در بندر شهید کلانتری چابهار با ناوچه 60 فوتی دریابانی به گشت زنی در دریا پرداخت و از نزدیک با فعالیت های نیروهای دریابانی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر آشنا شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.