دکتر سهیلا خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل کاهش اهدای خون در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون 22 هزار و 496 واحد خون از سایر استانهای کشور وارد این استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 2 برابری را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
وی تصریح کرد: 37 هزار و 817 نفر از مردم سیستان و بلوچستان در این مدت برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند که 28 هزار و 758 نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.
خسروی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که 60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.