حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم کاروان هایی از زائران پاکستانی همه ساله با گذر از سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی می شوند.
وی ادامه داد: از 16 شهریور تاکنون این دومین کاروان زائران پاکستانی است که در قالب 15 دستگاه اتوبوس وارد سیستان و بلوچستان شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون سه هزار زائر پاکستانی کربلای معلی وارد استان شده اند گفت: پیش بینی می شود امسال تا پایان محرم حدود 80 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزادرای حسینی وارد این نقطه از ایران اسلامی شده و به کربلا معلی مشرف شوند.
مومنی مقدم افزود: این نهاد همه ساله ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به زائران پاکستانی را در دستور کار قرار می دهد.
وی ادامه داد: همچنین ارائه برنامه های فرهنگی و مذهبی با حضور 6 مبلغ اعزامی از قم در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات فرهنگی - مذهبی به زائران پاکستانی در ایام محرم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین بویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.