به گزارش ایرنا حجت الاسلام عیسی بزمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه ماه محرم اظهار داشت: امسال در تمام نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان برای برپایی هر چه باشکوه تر عزاداری های ماه محرم مبلغان حضور خواهند داشت.
وی افزود: در بیش از هزار نقطه استان پهناور سیستان و بلوچستان به طور جامع مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برپا می شود.
وی با بیان اینکه 800 هیات مذهبی در سیستان و بلوچستان فعال است، ادامه داد: در ماه محرم امسال حدود 600 مداح در این استان خدمتگزار فرهنگ عاشورایی خواهند بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از روز پنجم تا دوازدهم محرم در بیش از 40 نقطه استان تجمع های عاشوراییان برگزار می شود.
حجت الاسلام بزمانی با بیان اینکه در زاهدان برگزاری 11 تجمع عاشوراییان پیش بینی و برنامه ریزی شده است، گفت: در شب پنجم محرم کهف الشهدا در بلوار رسالت، شب ششم میدان سربازان گمنام امام زمان (عج) در زیباشهر، شب های هفتم و هشتم در مسجد الزهرای آزادگان و شب تاسوعا در حسینیه اعظم سیستانی ها از جمله تجمع های عاشوراییان است.
وی ادامه داد: در روز تاسوعا علاوه بر برنامه دسته روی همه ساله، تجمع نوجوانان و جوانان عاشورایی در مسجد جامع زاهدان برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجمع های ویژه بانوان عاشورایی نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه رضوی زاهدان برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام بزمانی خاطر نشان کرد: دو تجمع دیگر نیز در گلزار شهدای مهرشهر و جبل الشهدای بلوار خرمشهر زاهدان در روز عاشورا برگزار می شود.
به گفته وی همایش شیرخوارگان حسینی نیز به طور همزمان در اولین جمعه ماه محرم 1440 مصادف با 23 شهریور در تمامی شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

**تضییع حقوق شهروندی؛ مهمترین آسیب عزاداری ها
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همواره برخی آسیب ها عزاداری های ماه محرم را تهدید می کند که بخشی از آن در محتوای عزاداری ها و بخشی در نحوه برگزاری این مراسم نهفته است.
حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: غلو، استفاده از شمایل های منتسب به ائمه اطهار (ع) و به کار بردن شعارهای موهن از جمله آسیب هایی است که همواره در کمین عزاداری ها است.
وی اظهار داشت: بخشی دیگر از آسیب ها به حوزه حقوق شهروندی باز می گردد که نمود آن در برپایی ایستگاه های صلواتی و دسته روی ها مشاهده می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تمامی عزاداران و هیئات مذهبی باید رعایت حقوق شهروندی را مد نظر داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از آسیب های محتوایی در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برگزاری پنج کارگاه برای جامعه هدف خدمتگزار فرهنگ عاشورایی یعنی مداحان، روسای هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی در شمال و مرکز سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.