عبدالرحمان شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وقوع چهار پس لرزه دیگر امروز/ جمعه/ در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان ایرانشهر در مجموع 13 زمین لرزه در این منطقه رخ داد.
وی افزود: از ساعت 10:42 دقیقه تا 13:32 دقیقه ظهر امروز جمعه مردم محدوده مسجد حضرت ابولفضل ایرانشهر 13 زمین لرزه را تجربه کردند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سه زلزله اخیر در ساعت های 12 و 57 دقیقه به بزرگی 2.7 و ساعت 13 و هفت دقیقه به بزرگی 3 ریشتر و 13 و 11 دقیقه 2.9 ریشتر و ساعت 13 و 32 دقیقه به بزرگی سه ریشتر گزارش شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با وقوع چندین زلزله و پس لرزه در محدوه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر 25 نفر از ارزیاب های این نهاد در قالب پنج تیم به محل حادثه اعزام و درحال بررسی تلفات احتمالی هستند.
رسول راشکی اظهار داشت: این تیم های ارزیاب از شهرستان های ایرانشهر، دلگان و فنوج به محل حادثه اعزام شده اند.
وی افزود: سایر نیروهای هلال احمر شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز در آماده باش کامل بسر می برند تا در صورت اعلام نیاز تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی اولیه تیم های ارزیاب در منطقه تنها حدود چهار منزل مسکونی روستایی دچار ترک خوردگی شده اند و مشکلی در زمینه آب و برق در منطقه وجود ندارد.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان 13 زلزله و پس لرزه در مسجد حضرت ابوالفضل ایرانشهر و یک زلزله امروز/جمعه/ کنارک را لرزاند که خوشبختانه تاکنون خسارت مهمی گزارش نشده است.
عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: از ساعت 10 و 42 دقیقه صبح امروز تا ساعت 12 و 24 دقیقه ظهر 9 زلزله از 2.7 تا 5.6 ریشتر در محدوده شهرستانهای کنارک و ایرانشهر سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براساس جدیدترین گزارش ها این زمین لرزه باعث ایجاد شکستگی در دیوارهای سه تا چهار واحد خشت و گلی در روستای اطراف مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شده است.
وی تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی در استان در آماده باش کامل بسر می برند تا در صورت گزارش کمترین مشکل خدمات امدادی لازم را ارائه دهند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 335 و بندر کنارک در 630 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.