علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز اخیر با تداوم جریانات شمالی دمای اکثر نقاط سیستان و بلوچستان کاهش یافته است و بیشتر شهرها حداقل در شب ها و صبح ها هوای خنک را تجربه می کنند.
وی افزود: علاوه بر زاهدان امروز دمای هوا در هفت شهر سیستان و بلوچستان به زیر 20 درجه رسید تا یکی از خنک ترین روزهای تابستان را در نواحی مرکزی و شرق این استان رقم بزند.
این کارشناس گفت: براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا اواسط هفته آینده همچنان جریانات شمالی در استان ادامه دارد و در منطقه سیستان نیز صبح ها وزش باد در برخی نقاط به ‌طور موقتی منجر به خیزش گردوخاک شده و بعد از ظهرها از شدت وزش باد کاسته می شود.
ملاشاهی گفت: در سایر نقاط استان جوی آرام و پایدار حاکم است و در چند روز آینده پدیده قابل توجهی انتظار نمی رود. البته گاهی در برخی نقاط استان وزش باد خواهیم داشت.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز تا دوشنبه هفته آینده روند افزایشی دما در نیمه شمالی استان رخ می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به وزش باد بر روی دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی، این دریا از امروز نسبتا مواج است.
ملاشاهی در باره وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اکنون از شدت وزش این بادها کاسته شده و فقط در اوایل هر روز وزش باد به نسبت شدید در این مناطق رخ می دهد. در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 75 کیلومتر بر ساعت رسید.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سرعت وزش باد در شهرهای زهک، هامون و هیرمند نیز بین 54 تا 61 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.