عبدالله امیریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعاونی ‌های تشکیل شده در چابهار در زمینه مسکن، صیادی، مرزنشینان، مصرف، کشاورزی و پرورش میگو فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه 478 تعاونی در چابهار 29 هزار و 640 نفر عضو دارند، خاطرنشان کرد: کل سرمایه این تعاونی ها 172 میلیارد و 35 میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار گفت: شرکت های تعاونی روستایی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان این شهرستان نقش بسزایی داشته اند.
وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونی های غیر فعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان را از جمله برنامه های مهم اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی چابهارعنوان کرد.
امیریان نصف شدن سهمیه هر نفر از مرزنشینان، بالا بودن هزینه مالیاتی و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مشکلات تعاونی های چابهار عنوان کرد و گفت: پیش از این تعاونی ها از عوارض معاف بودند ولی هم اینک 30 درصد باید عوارض پرداخت کنند.
وی دلایل غیر فعال بودن برخی تعاونی ها را کمبود نقدینگی و سرمایه، دریافت نکردن تسهیلات با سود معقول، اختلاف میان اعضا، نداشتن دانش و تخصص کافی برخی از مدیران شرکت های تعاونی عنوان کرد.
امیریان اظهار داشت: بخش تعاون نیز می تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار تصریح کرد: جایگاه تعاون در اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بیان شده که با فعال سازی تعاونی ها تامین نیازهای اساسی نظیر مسکن، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پروش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه منجر خواهد شد.
به گزارش ایرنا 12 تا 19 شهریور ماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.