محمدرضا سالاری فنودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایستگاه سینوپتیک دریایی پسابندر در فاصله کمی از مرز ایران و پاکستان قرار داشته و داده های جوی آن برای مقاصد دریایی و غیر دریایی هر2 کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: زمین این ایستگاه به متراژ یک هکتار در نزدیک ساحل پسابندر در خلیج گواتر جانمایی و به پیمانکار واگذار شده است.
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: هم اینک ایستگاه هواشناسی این شهرستان تنها ایستگاه دریایی سیستان و بلوچستان است که با تکمیل و ساخت ایستگاه هواشناسی دریایی- کشاورزی زرآباد و ایستگاه دریایی پسابندر تعداد این ایستگاه ها به سه مورد افزایش می یابد.
سالاری فنودی ادامه داد: سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر مرز دریایی با دریای عمان داشته و تنها بنادر اقیانوسی ایران در این استان قرار دارد به همین دلیل با توجه به اهمیت بنادر جنوب استان در برنامه ششم توسعه و طرح توسعه سواحل مکران، توسعه شبکه پایش دریایی در دستور کار هواشناسی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در قالب طرح بزرگ توسعه سواحل مکران است که با جدیت در این استان دنبال می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.