مدیر عامل شرکت سبز امداد استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحد جلگه سبز امداد وابسته به مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای نخستین بار در شهرستان دلگان با هدف بسته بندی، درجه بندی، صادرات خرما و فرهنگ سازی برند فوکا« fooka» را معرفی کرد.
محمدعلی بهروز گفت: خرمایی که در این سایت شست و شو، درجه بندی و بسته بندی و برای صادرات آماده می شود از مرغوب ترین خرماهای کشور و از ارقام رَبّی، مضافتی، زاهدی و مَجول است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این خرمای دلگان به صورت سبدی و با قیمت پایین توسط دلالان خریداری و با برندهای دیگر وارد بازار مصرف می شد افزود: خرمای بسته بندی شده در این واحد متناسب با خواسته های بازارهای داخلی و واحدهای صنعتی با برند جلگه سبز امداد(فوکا) بسته بندی و صادر می شود.
مدیر عامل شرکت سبز امداد استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: روزانه بیش از 30 تن خرما در این سایت با دستگاههای مخصوص جدا سازی، شست و شو و با برند جلگه سبز امداد(سهامی خاص) بسته بندی می شود.
وی ادامه داد: ارقام خرمای رَبّی و مضافتی بسته بندی شده در این سایت به صورت صد درصد به کشورهای پاکستان، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای اروپایی صادر می شود.
بهروز تصریح کرد: با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و فرماندار دلگان در حال پیگیری ایجاد یک واحد فرآوری خرمای شهرستان با ظرفیت 2 هزار و 500 تن در سال آینده هستیم.
وی افزود: در این سایت روزانه بیش از 300 نفر اشتغال دارند که این امر نرخ بیکاری را در روستاهای اطراف سایت به صفر رسانده است.
مدیر جهاد کشاورزی دلگان نیز گفت: سطح زیر کشت نخیلات خرما در این شهرستان هشت هزار هکتار است که از این میزان پنج هزار و 500 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند.
غلامرضا سجادی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 33 هزار تن خرما از این سطح برداشت و روانه بازار مصرف شود.
به گزارش ایرنا دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.