به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت اسکله ساماندهی 600 قایق بندر کنارک اظهار داشت: دولت در زمینه اشتغالزایی و توسعه صید و صیادی در سواحل مکران بویژه در چابهار و کنارک توجه ویژه ای دارد.
وی تاکید کرد: از هیچ کوششی برای ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم دریغ نخواهیم کرد و همیشه همراه و همگام با سایر مسئولان کشور هستیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای محروم کشور است و با توجه به فضای مساعد این منطقه برای فعالیت در حوزه شیلات می توان در زمینه صید و صیادی هزاران شغل ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت 907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قایق با اشتغال بیش از 24 هزار نفر را در حوزه چابهار و کنارک نمونه ای از توجه دولت به حوزه اشتغال افراد بومی عنوان کرد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 14 میلیارد تومان برای ساخت اسکله ساماندهی 600 قایق‌ صیادی شهر کنارک هزینه می شود.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: این اسکله در مدت 17 ماه تکمیل و راه اندازی و پس از افتتاح زمینه بهره مندی 6 هزار صیاد از آن فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: در این پروژه هزار و 582 متر موج شکن اصلی و دایک حفاظتی شیب حوضچه به طول 957 متر با حجم تقریبی 230 هزار مترمکعب مصالح سنگی انجام خواهد شد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مناطق ساحلی چابهار و کنارک دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی، روشنایی و ایجاد ایستگاه آتش نشانی در اسکله های صیادی پزم، رمین، تیس و پسابندر و زرآباد ضروری است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز/شنبه/ پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال گرم سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار چابهار، مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.
وی پس از ورود به چابهار به مقام والای شهدای گمنام در مسجد امام حسین (ع) این شهر ادای احترام کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از نزدیک با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شهرستان های چابهار، کنارک و نیکشهر دیدار و از آنان تجلیل کرد.
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
از 2 هزار و 55 شهید سیستان و بلوچستان 934 شهید دوران دفاع مقدس، 206 شهید توسط ضد انقلاب، 749 شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم و 157 شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.
این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با 11 سال و هشت ماه سن از برادران اهل سنت حوزه شهرستان نیکشهر را تقدیم نظام و میهن کرده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.