عبدالحمید الهامی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی به عنوان یک اصل مهم در کشور پذیرفته شده و توسط شهرداری ها هم دنبال می شود.
وی با بیان اینکه بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی هیچ پیشرفت و توسعه ای در شهرها اتفاق نمی افتد، افزود: بر همین اساس تشکیل کارگروه سرمایه گذاری نخستین اولویت پنجمین شورای شهر زاهدان برای استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در توسعه این شهر بوده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر زاهدان ادامه داد: به دلیل دوری این شهر از مرکز کشور باید مشوق هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفت که تخفیف در قیمت زمین و عوارض ها از جمله این تسهیلات است.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته 16 بسته سرمایه گذاری بخش خصوصی در شورای شهر زاهدان آماده و انعقاد قرارداد شد که هم اینک در حال انجام کارهای اولیه و مقدماتی است.
الهامی فر خاطر نشان کرد: 24 بسته سرمایه گذاری دیگر نیز به صورت فراخوان عمومی و محدود ارائه شده که با وجود داوطلب برای سرمایه گذاری هنوز انعقاد قرارداد آن انجام نشده است.
وی اصلی ترین نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های شهرداری را کسب درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: با توجه به وضع اقتصادی مردم اگر تکیه شهرداری فقط بر دریافت عوارض از شهروندان باشد به طور قطع نمی تواند به وظایف خود عمل کند به همین دلیل باید به دنبال کسب درآمد پایدار بود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر زاهدان ادامه داد: امسال نخستین همایش ظرفیت های سرمایه گذاری شهر و شهرداری در زاهدان برگزار می شود تا سرمایه گذاران از بسترها و طرح های آماده سرمایه گذاری در این شهر مطلع شوند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.