به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد راشکی در خطبه های این هفته نیمروز اظهار داشت: تصویب نهایی لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان می تواند اندکی از مشکلات مردم این منطقه را مرتفع کند.
وی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر برای نمایش این واقعه تاریخی در سیستان قدردانی کرد.
امام جمعه نیمروز گفت: ضروری است که این واقعه مهم تاریخی را نسل به نسل به فرزندان خود انتقال دهیم چرا که فرزندان ما باید بدانند که در این روز تاریخی چه اتفاق رخ داده است.
وی با اشاره به سند مباهله اظهار داشت: مباهله سند دیگری از حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)بود چرا که وقتی نصرانیان با پیامبر(ص) و اهل بیتش روبرو شدند به خود لرزیدند و توان مباهله در خود را ندیدند.
حجت الاسلام راشکی ادامه داد: وقتی نصرانیان دیدند که پیامبر(ص) با تمام اهل بیتش به مباهله آمده اند به دیگران گفتند مباهله نکنید که اگر مباهله ای انجام شود به طور حتم یک نصرانی تا روز قیامت در زمین باقی نخواهد ماند.
وی با اشاره به فضائل میثم تمار اظهار داشت: با وجود اینکه دست و پای میثم را قطع کرده بودند اما از گفتن فضائل امیرالمومنین علی ( ع ) دست بر نداشت تا به شهادت رسید.
**امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: مسئولان با در میان گذاشتن مشکلات با مردم می توانند از نظر آنان برای بر طرف کردن این مشکلات استفاده کنند.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی اظهار داشت: مردم اگر بدانند که با آنان صادق هستیم در گرفتاری ها و مشکلات صبر خودشان را بالا خواهند برد.
وی همچنین از دست ‌اندرکاران آیین بازسازی واقع غدیر خم قدردانی کرد.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.