حبیب الله دهمرده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با 127 رای موافق، 51 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را تصویب کردند.
وی با بیان اینکه جزئیات این لایحه هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، ادامه داد: براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی سیستان ایجاد می شود.
دهمرده خاطر نشان کرد: تایید نهایی طرح منوط به رای نمایندگان مجلس به اصل لایحه و تایید شورای نگهبان است.
به گزارش ایرنا هفتم مرداد امسال سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
در ماده واحده این لایحه آمده است: در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج به دولت اجازه داده می شود با رعایت مفاد قانون برنامه ششم توسعه، در استان های گلستان (اینچه برون)،ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)،هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر) و کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری-صنعتی ایجاد کند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.