اعضای دولت به سوالات خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت پاسخ دادند.

به گزارش جماران، مهم ترین اخبار امروز در حیاط دولت را می توانید در ادامه مشاهده کنید: 

 

تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیست 

حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضوع پیگیری پرونده مالیاتی پزشکان به کجا رسیده است، اظهار کرد: این موضوع را باید از وزیر امور اقتصادی و دارایی بپرسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت بهداشت نسبت به بودجه‌های اختصاص یافته به طرح سلامت اعتراضی داشته‌ یا خیر؟ اظهار کرد: نه ما هیچ اعتراضی نداشته‌ایم و سرانجام این طرح هم خوب خواهد بود.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی دیگر در زمینه‌ی تامین داروهای خاص از پاییز به بعد که تحریم‌ها آغاز می‌شود و این‌که آیا در این زمینه مشکلی وجود خواهد داشت یا نه، گفت: این میزان هیچ تغییری نمی‌کند و ما نباید در مردم نگرانی ایجاد کنیم. شما بارها این سوال را پرسیده‌اید و الان اموری که باید در حوزه سلامت انجام شود در حال انجام است. خواهش می‌کنم اضطرابی ایجاد نکنید. در بیماران خاص هم هیچ تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده و داروهایشان همچنان هست.

 

هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است

 محمود واعظی در جمع خبرنگاران درباره حواشی جلسه  امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، اظهار کرد: شاهد بودیم در شبی که اسناد مربوط به خزر امضا شد رسانه‌های بیگانه  حرف‌هایی مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم مقداری انعکاس داشت. هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است. وقتی بحث ۵۰ درصد مطرح می‌شود؛ یعنی فقط یک طرف ایران یک طرف روسیه ؛ اما الان روسیه بحث ۱۷ درصد را با همسایگان خزر درمیان گذاشت .
وی ادامه داد: ما در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر ، شیلات، کشتیرانی وامنیت را مطرح کردیم. فکر می‌کنیم در مذاکرات آینده ما می توانیم مباحث بیشتری مطرح کنیم، بحث حریم ساحلی هم مهم بود.
واعظی در ارتباط با موضوعات طرح شده در جلسه هیئت دولت این هفته نیز گفت: درباره شرایط سیاسی کشور وزیر کشور گزارش خوبی ارایه داد، در جمع بندی آقای رئیس جمهور تاکید کرد همواره به نیازمندی های مردم باید توجه بیشتری کنیم .
وی افزود: مردم با گرانی مشکل دارند وزارت صمت مامور شد نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد . تکریم ارباب رجوع موضوع دیگری بود که تاکید کردند. در جلسه بعدی قرار شد موضوعاتی که مورد توجه مردم بویژه اقشار ضعیف هست طرح شود.
وی در ارتباط با موضوع تغیرات در کابینه گفت: بحثی که من پیش تر مطرح کردم را نتیجه اش را دیدید ، بحث ورود همتی به کابینه بود. سیاست دولت این است که ما تغییر را برای تغییر نمی‌خواهیم برای اصلاح می خواهیم. اگر نیروهایی باشند که با انگیزه بیشتر در شرایط خاص تحریم و فشارهای بین المللی کار کنند استقبال می کنیم.
واعظی در باره انتخاب سخنگوی دولت نیز گفت: مدتی نیست که دولت سخنگو ندارد، دو هفته است. حتما سخنگو انتخاب می شود. فردی مورد نظر بود که به دلیل مشغله کاری ترجیح دادند، شخص دیگری باشد.
وی سپس گفت: من هیچ نامه ای از قالیباف دریافت نکردم. ضمن اینکه رییس جمهور تاکید کردند تا زمانی که سخنگو انتخاب می‌شود همه وزرا و اعضای کابینه موظف هستند ارتباطشان را با رسانه ها بیش تر و سفر استانی بیشتر بروند.
وی درباره اینکه چرا جزئیاتی از جلسه سران سه قوه منتشر نمی شود نیز تصریح کرد: جلسات دو ساعت و دوساعت و نیم است موضوعات بسیار مهمی طرح می کنند که همه مفادش به جمع بندی نمی شود. بعد جمع بندی به نظر رهبری می رسد و بعد اعلام می شود. ما مردم را در جریان کلیات موضوع قرار می دهیم وقتی تایید شد جزئیات را به مردم می گوییم.

 

تاریخ دقیق حضور رئیس‌جمهور در مجلس هنوز تعیین نشده است

حسینعلی امیری در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: براساس قانون آیین‌‌نامه داخلی مجلس از زمانی که سوال اعلام وصول می‌شود، آقای رئیس‌جمهور یک ماه وقت دارد تا در مجلس حضور پیدا کند که رئیس مجلس اعلام وصول کردند و بلافاصله آقای رئیس‌جمهور به خاطر پایان دادن به گمانه‌زنی‌هایی که ممکن بود باعث انشقاق و چند دستگی در جامعه بشود، اعلام آمادگی کردند تا در مجلس براساس آیین نامه مجلس در فرصت یک ماهه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: تاریخ دقیق حضور رئیس‌جمهور در مجلس هنوز تعیین نشده اما آن چیزی که مسلم است ایشان در موعد قانونی در مجلس ان‌شاءالله حضور پیدا خواهند کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره محورهای سوال از رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: سوال از رئیس‌جمهور در پنج محور تنظیم شده است. این سوالات قبلا نیز در کمیسیون اقتصادی توسط نمایندگان رئیس‌جمهور پاسخ داده شده بود بنابراین سوال از رئیس‌جمهور در قالب همان پنج محور مطرح می‌شود و ان‌شاالله آقای رئیس‌جمهور نیز در مجلس حضور خواهند یافت و به آنها پاسخ خواهد داد. 

 

پرونده خاموشی سال ۹۷ بسته شد

 

 رضا اردکانیان، در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مجموعه برنامه ریزی‌هایی که شد همکاری هموطنان انجام دادند هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه ما از جمعه (۱۹ مردادماه) که امروز پنج روز از آن موعد گذشته است خاموشی صفر داشته‌ایم. با توجه به کاهش دما پیش‌بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شوند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم ۵.۲ درصد رشد مصرف داشته باشیم، اما این مقدار به ۲.۸ رسید. در مجموع ۳۴ روز داشتیم که ناچار به خاموشی دادن شدیم. تهران امسال ۴۴ روز دمای بالا را تجربه کرد به طور متوسط ۱.۰۹ افزایش دما داشتیم. به ازای هر یک درجه افزایش دمای همزمان ۱۵۰۰ مگاوات افزایش تولید باید داشته باشیم.

اردکانیان گفت: ما برای پیک سال ۹۸ برنامه ریزی‌هایی کردیم و ان‌شاءالله در همین سال ۹۷ این موضوع را در هیات وزیران خواهیم آورد. با فرض اینکه سال آبی سال ۹۷ – ۹۸ به لحاظ میزان بارش مشابه سال قبل باشد و کم بارشی داشته باشیم.

اردکانیان افزود: امسال پرونده بسته شده اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای سال بعد با پیش‌بینی شرایط مشابه تجربه امسال به کار گرفته شود.  برای ۹۰۰۰ مگاوات بیشتر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که لازم است مبالغ ریالی و ارزی برای این موضوع تخصیص پیدا کند. همچنین پیش‌بینی داریم که ۴۰۰۰ مگاوات هم مدیریت مصرف صورت بگیرد از جمله همراهی صنایع بزرگ که برای خارج از مدار کردن برخی واحدها بدون خدشه وارد کردن به تولید باید اقدام کنند. خاموش نگه داشتن چاه‌های کشاورزی در زمان اوج مصرف هم موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته تجهیزاتی هم که می‌تواند در کاهش مصرف کمک کند، مثل تغییر لامپ‌ها را دنبال می‌کنیم. البته همراهی مردم در کنار تشویق موثر پرمصر ها برای گرویدن به کم مصرفی هم موثر است که چاره آن تغییر تعرفه است که آن هم برنامه‌ریزی شده است.

وزیر نیرو در پایان گفت: امسال از این حیث باید قدردان تلاش همه باشیم، مخصوصا رسانه‌ها که برای ایجاد ارتباط موثر تلاش کردند. همچنین از همکاران صنعت برق که برای تعمیرات مواردی که بر اثر فشار زیاد از مدار خارج شده بودند، تلاش کردند تشکر می‌کنیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.