دبیرکل موتلفه اسلامی تاکید کرد: متاسفانه با رقابت اشخاص و الفاظ، افرادی نماینده مجلس، عضو شورای شهر یا رئیس جمهور می شوند و هیچ ضمانتی هم نیست که اگر وعده های رای آور آنها تحقق پیدا نکند، کسی جوابگو باشد. اما اگر تحزب در کشور نهادینه شود، حزبی که در هر کدام از این ها حائز اکثریت می شود، ناچار به پاسخگویی است.

به گزارش جماران؛ محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی این حزب برگزار شد، با اشاره به اعتقاد راسخ موتلفه بر ضرورت تعمیق و توسعه تحزب در کشور گفت: ما معتقدیم که یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام، توسعه و تعمیق تحزب است. در شرایط فعلی آنچه مورد انتظار برای نهادینه شدن تحزب در کشور است، تاکنون تحقق نیافته است. در همین رابطه این وظیفه هم بر عهده ما احزاب و هم بر عهده اهالی رسانه است که تمام تلاش خود را نهادینه کردن تحزب در کشور بکار بندند.

وی افزود: ما معتقدیم رقابت های فعلی انتخاباتی به ویژه در ریاست جمهوری، شورای شهر و قوه مقننه رقابت بین اشخاص و الفاظ است. در حالی که این رقابت باید به رقابت در برنامه ها و مدیرانی که مجری اجرای آنها هستند، تبدیل شود. نباید فراموش کنیم که هیچ فردی به تنهایی قادر به تحقق نهادینه کردن تحزب در کشور نیست.

دبیرکل موتلفه اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه با رقابت اشخاص و الفاظ، افرادی نماینده مجلس، عضو شورای شهر یا رئیس جمهور می شوند و هیچ ضمانتی هم نیست که اگر وعده های رای آور آنها تحقق پیدا نکند، کسی جوابگو باشد. اما اگر تحزب در کشور نهادینه شود، حزبی که در هر کدام از این ها حائز اکثریت می شود، ناچار به پاسخگویی است. زیرا برای تداوم بقا و حیات خود هم که شده، باید برای تحقق شعارها و وعده هایی که به مردم داده، تمام تلاش خود را بکار گیرد. متاسفانه امروز چنین امری ممکن نیست، زیرا سازوکار انتخاب افراد در انتخابات رقابت فردی و الفاظ است.

وی بیان کرد: این یک نقص در چنین روندی است. زیرا نه در قانون اساسی و نه قانون احزاب هیچ گونه مخالفتی با این مساله وجود ندارد که افراد جدای از احزاب وارد انتخابات شوند. حزب موتلفه معتقد است که باید در هر صورت از کیان دولت حمایت کرد. یعنی باید از رییس جمهوری که با رای اکثریت انتخاب و با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا کرده، حمایت کرد. این رییس جمهور و دولت باید مورد پشتیبانی اصولی مردم و تمامی احزاب و تشکل ها حتی احزاب رقیب دولت باشد.

وی افزود: بنابراین چوب لای چرخ دولت گذاشتن، حرکتی سخیف است. ضرورت پشتیبانی اصولی از دولت در این است که هم از نقاط ضعف دولت چشم پوشی کنیم و هم از فردی سوءمدیریت داشت، انتقاد کنیم. لذا با وجودی که مبنای ما پشتیبانی از دولت است، اما تیم اقتصادی آن را ناموفق می دانیم. زیرا بخشی از نابسامانی های فعلی در حوزه اقتصاد به نظام اقتصادی و بخش زیادی از آن به مجریان اقتصادی دولت بازمی گردد. 

حبیبی گفت: امروز موضع رسمی موتلفه این است که معتقد به تغییر قابل توجه در تیم اقتصادی دولت است. زیرا حالا که این تیم موفق نبوده، با توجه که قطع الرجال نداریم، باید به رییس جمهور کمک کرد تا از نیروهای انقلابی و ساخته شده در این 40 سال استفاده و تیمی جدید برای مدیریت اقتصادی کشور انتخاب کند تا مشکلاتی که پیش رو داریم، حل شوند.

وی درباره پیشنهاد اخیر ترامپ مبنی بر مذاکره بی قید و شرط با ایران گفت: همین آقای ترامپ در هفته های قبل گفته بود؛ ما باید آنقدر به ایران فشار بیاوریم، تا آن را به میز مذاکره بکشانیم. وی سابقه دروغ‌گویی زیادی دارد، اما با فرض اینکه در این باره دروغ نگفته باشد، باید گفت که آنها می خواهند درباره همان موضوعاتی که مدنظر خودشان است، مذاکره کنند. یعنی می خواهند درباره اقتدار منطقه ای و دفاعی ما مذاکره کرده و بسیاری از اجازه هایی را که ما به عنوان یک عضو معاهدات بین المللی به آن پایبند هستیم، نقض کنند. باید پرسید کجای مقررات بین المللی می گوید ما حق برخورداری از دانش صلح آمیز هسته ای را نداریم؟ 

دبیرکل موتلفه افزود: آمریکایی ها چندبار باید ثابت کنند که دشمن ملت ما هستند؟ آقای ترامپ دروغ میگوید. اما اگر می خواهد اثبات کند که راست می گوید، باید اعلام کند که اشتباه کرده و به برجام بازگردد و با وجودی که این توافق برد برد برای ما نیست، اما برای اینکه ثابت کنند دروغ نمی گویند، مجدداً اعلام کنند که عضو برجام هستند.

وی گفت: ما مذاکره با مسئولین دولت آمریکا را در صورتی که تغییر مشی نداده و همان روش سابق را ادامه دهند، به هیچ وجه مقرون به فایده برای ملت ایران نمی دانیم.

حبیبی با اشاره به اینکه هنوز عضو شورای مرکزی جمنا است، گفت: در تمامی جلسات این تشکل شرکت کرده و می کنم و معتقدم این تشکیلات توانست ظرفیتی را فراهم کند، ضمن اینکه نقاط قوت و ضعفی وجود داشت، اما این مجموعه توانست تلاش نسبتا موفقی در راستای جمع کردن نیروهای انقلابی داشته باشد. تا آنجایی که اطلاع دارم، در استانها نیز فعال هستند. سیاست موتلفه در قبال جمنا از ابتدا این بود که از به وجود آمدن ظرفیت تازه در میان نیروهای انقلاب استقبال می کند و در حد توان خود به آن تشکیلات کمک می کند. منتها اینکه در آینده آن تشکیلات به کجا خواهد رسید، تلاش این است که اعضای آن فعالیت خود را گسترش دهند و هدف هم در کنار هم نگه داشتن نیروهای انقلاب است.

وی گفت. ما معتقد به کنار رفتن رئیس جمهور نیستیم، با این شرط که ایشان بپذیرند تیم اقتصادیشان شکست خورده است. ما متقاضی اینکه حتما ایشان از موتلفه کسانی را انتخاب کنند نیستیم، امتحان کردیم و دیدیم ایشان حتی مایل به پاسخ گویی به نامه های ما هم نیستند. ما معتقد هستیم دیگران باید به ایشان کمک کنند یک تیم توانمند اقتصادی بر سر کار بیاید.

حبیبی اظهار عقیده کرد: نظر موتلفه اسلامی این است که تیم اقتصادی دولت شکست خورده است؛ باید رئیس جمهور را کمک کنیم تا کسانی را انتخاب کنند که موفق شوند؛ طبیعتا برای تغییر اسم وزرا را نمی بریم.

وی در واکنش به عذرخواهی رئیس دولت اصلاحات از مردم گفت: غلبه بیشتر تصدی پست ها در دوره آقای روحانی با اصلاح طلبان بوده است. خبرنگاران جست و جو کنند ببینند درصد اصلاح طلبان برای تصدی مدیریت استان چه قدر است؟

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد پست‌ها دست اصلاح طلبان است. ما در این قسمت هم معترض آقای روحانی نیستیم، تشخیص دادند از این طیف استفاده کنند؛ اصلاح طلبان دچار یک پارادوکس هستند، هم می خواهند پاسخ گو نباشند و هم پست ها را داشته باشند. از این رو به نظر من آقای خاتمی به جریان اصلاح طلبی خدمت کرده است، اصلاح طلبان نمک نشناسی نکنند.

حبیبی با اشاره به نامه حسن روحانی به رئیس مجلس در پی سوال نمایندگان از رئیس جمهور گفت: من نصیحتی به آقای روحانی داشتم که کار زشتی که آقای احمدی نژاد کردند را نکنند ؛ تکرار بگم بگم ها برای مردم کار درستی نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار جماران مبنی بر چگونگی سطح همکاری حزب موتلفه با دولت گفت: ما از همان ابتدا به رییس جمهور اعلام کردیم که آماده همکاری هستیم. رییس جمهور نیز استقبال کرد و قرار بر این شد تا نماینده ای برای این مراوده معرفی نماید. اما با وجودی که ما نماینده خود را معرفی کردیم، تا به حال که 5 سال گذشته، هنوز نماینده ای از سوی رییس جمهور معرفی نشده است. حتی ما بارها مکتوب به رییس جمهور اعلام کردیم که موتلفه با تمامی ظرفیت هایی که دارد، حاضر است به ایشان کمک کند، اما پاسخی به نامه های ما داده نشده است. بنابراین ضمن اینکه تخریب و خدشه دار کردن دولت کار نادرستی است، اگر کسی یک مورد سراغ داشته باشد که موتلفه اسلامی دولت را تخریب کرده، ما تمامی حرف های خود را پس می گیریم. اما باید یک آمادگی از سوی دولت وجود داشته باشد وقتی که دلسوزان ولو رقبای شان برای کمک اعلام آمادگی می کنند، پاسخی حتی منفی به آنها داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.