یادگار امام گفت: جامعه ایران امروز بیش از هر چیزی از «فساد» یا حداقل تلقی وجود فساد آسیب دیده و بزرگترین مانع برای این مسأله فعالیت رسانه ها است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره جایگاه خبرنگاران در کشور اظهار داشت: جامعه ایران امروز بیش از هر چیزی از «فساد» یا حداقل تلقی وجود فساد آسیب دیده و بزرگترین مانع برای این مسأله فعالیت رسانه ها است.

وی افزود: بزرگترین عامل برای مقابله با هر گونه ناهنجاری در کشور، افکار عمومی است و تکیه بر کنترل های خود جامعه بر خودش که بزرگترین آن افکارعمومی است، بزرگترین وظیفه خبرنگاران است.

سد حسن خمینی گفت: وجود خبرنگاران مثل یک پاد زهر در مقابل هر مشکل عمیق در جامعه است؛ اگر این نگاه را توسعه بدهیم، از حضور خبرنگاران نترسیم و به بُعد افکارعمومی توجه ویژه کنیم؛ جامعه را در مقابل اینکه خارجی ها بخواهند برای آن تصمیم بگیرند واکسینه می کنیم.

یادگار امام تصریح کرد: کار خبرنگاران را باید ارج بنهیم و باید حتما به بعد قوی و تاثیر خبرنگاری و رسانه توجه کنیم؛ اصلا نباید به خبرنگار و اصحاب رسانه به عنوان یک تهدید نگاه کنیم؛ چرا که حضور خبرنگاران یک فرصت بزرگ برای آسیب زدایی، فساد زدایی، فقر زدایی و مشکل زدایی در کشور است.

وی تصریح کرد: از این رو فعالیت رسانه را به عنوان یک نیاز واقعی باید در دنیای خودمان بپذیریم و با اتکای به آن نیز بتوانیم از مشکلاتمان عبور کنیم.

یادگار امام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی اظهار داشت: امیدوارم روح شهدای این حوزه با سالار شهیدان محشور باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.