گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

محمود صادقی در گفت و گو با جماران مطرح کرد:

جزئیات ماجرای فشار برای استخدام کردن دختر وزیر علوم دولت احمدی نژاد و تهدید رییس دانشگاه تربیت مدرس

محمود صادقی گفت: اخیرا صلاحیت این خانم در هیات مرکزی جذب وزارت علوم رد شده است.

پایگاه خبری جماران: بورسیه و ما ادراک البورسیه؛ جمله ی حسن روحانی که در اولین سال ریاست جمهوری خود یکی از مهم ترین پرونده های آموزشی در سال های اخیر را مطرح کرد. (اینجا بخوانید)

ماجرا از این قرار بود که بیش از سه هزار نفر بر خلاف رویه های معمول و بدون رعایت آیین نامه های وزارت علوم و دانشگاه به همراه تخلفات عدیده ای دیگر برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی دولت دهم بورس تحصیلی شدند. 

هفته گذشته محمود صادقی نماینده در مجلس شورای اسلامی از جذب چند نفر از جمله دختر وزیر علوم دولت دهم به عنوان عضو هیئت علمی خبر داده بود.

در همین رابطه محمود صادقی به جماران گفت: تعدادی از دانشجویان بورسیه ای دوران احمدی نژاد اخیرا از محاکم مربوطه حکم عضویت در هیات علمی دانشگاه ها را گرفته اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با خلاف قانون خواندن موضوع افزود: وزارت علوم و دانشگاه تربیت مدرس در مقابل آن لایحه دفاعیه داده اند.

وی تعداد این افراد در دانشگاه تربیت مدرس را 5 نفر اعلام کرد و با خلاف قانون عنوان کردن وضعیت فرزند وزیر علوم دولت احمدی نژاد اظهار داشت: وضعیت وی در این میان با سایرین متفاوت است؛ زیرا اصل پذیرش او در دانشگاه خلاف قانون بوده و در آخرین روزهای دولت دهم با شتاب، بورسیه وی مورد تایید قرار می گیرد. او پس از فارغ التحصیلی اصرار بر استخدام به عنوان عضو هیات علمی می کند تا اینکه رئیس دانشگاه تربیت مدرس احضار شده و مورد تهدید واقع می شود که در صورت استنکاف از جذب وی، حکم انفصال از خدمتش صادر می شود. البته اخیرا صلاحیت این خانم در هیات مرکزی جذب وزارت علوم رد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.