پایگاه خبری جماران: معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: مقام معظم رهبری پرچم دار اتحاد ملی در کشور هستند و به زودی شاهد اتحادی خوب در کشور خواهیم بود و  همه شخصیت‌های نمادین کشور کنار هم قرار خواهند گرفت.

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: باید مانع عناصر تندرویی شد که بازی می خورند و بر اساس منافع بیگانه حرکت می کنند. چنانچه متحد عمل کنیم، خواهیم دید که این کار، چه تاثیر به سزایی در شرایط کشور می گذارد.

تمامی ابزارهایی که در اختیار آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار دارد، در راستای مقابله با کشور به‌کارگرفته شده

 

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور که به کنار هم قرارگرفتن شخصیت های نمادین جریان ها اشاره کرده بود، گفت: در اینجا دو حالت وجود دارد؛ حالتی که مردم در مواجهه با مشکلات، مسئولین را در کنار هم و به دنبال حل مسائل و مشکلات ببینند؛ یا حالتی که مردم مشاهده کنند در حالی که با مشکلات زیادی مواجه هستند، دست اندرکاران به دنبال منافع حزبی، گروهی یا مسائل جزیی خود هستند. هرکدام از این دوحالت یک احساس متفاوت را به مردم منتقل می کند.

وی افزود: در حالت اول، مردم دلگرم شده و در تحمل مشکلات نقش اساسی تری ایفا می کنند. امروز برخی ضعف های داخلی، متوجه قوه مجریه، قضائیه و مقننه می شوند و برخی از مسائل دیگری نیز وجود دارند که حائز اهمیت هستند که یکی از آنها، فعال شدن تمامی ابزارها برای تقابل با نظام است. بدین معنا که تمامی ابزارهایی که در اختیار آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار دارد، در راستای مقابله با کشور به‌کارگرفته شده و تمامی شبکه ها از پنهان و آشکار در حال تلاش هستند.

امروز شبکه فراماسونری بار دیگر فعال شده است

 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ابزارهایی مثل شبکه فراماسونری که شاید نسل جوان اطلاع کمی از آن داشته باشد، اما تشکیلاتی چندصدساله است. این شبکه در امور اقتصادی و سیاسی کشور نفوذ دارد. به نحوی که در دوران پهلوی تمام مجلس را در اختیار داشت و امروز نیز به صورت پنهانی در حال فعالیت است. از آنجا که این شبکه مخفی بود، ساواک نتوانست وارد حریم شان شود و اطلاعاتی از آنها بدست نیاورد. باید گفت که این شبکه امروز نیز فعال شده است.

وی در ادامه گفت: امروز در حالی که اسناد کودتای 28 مرداد منتشر می شود، اسناد مربوط به شبکه کمک کننده مطبوعاتی افسران عالی رتبه سیا منتشر نمی شود و تنها برخی سندها به صورت پاک شده بیرون می آید تا مشخص نشود چه کسانی در مطبوعات با آمریکایی ها همکاری می کردند. مطبوعات بر حسب ماموریتی که داشتند برای اختلاف افکنی میان دکتر مصدق و آیت الله کاشانی تلاش می کردند.

امروز دشمن با تمام توان پا به عرصه گذاشته است

 

سلیمی نمین افزود: امروز از بردن نام آن مطبوعات وابسته و مدیرانشان در اسناد منتشر شده اجتناب می شود، به دلیل اینکه ادامه آن افراد هنوز در مطبوعات کشور حضور دارند. امروز دشمن با تمام توان پا به عرصه گذاشته است و گاهی برخی ضعف های ما را بزرگنمایی می کند و گاهی نیز برخی جریان سازی هایی می کند که به هیچ عنوان واقعیت نداشته و فضای جامعه را ملتهب می سازد.

وی با اشاره به موضوع ارز در کشور گفت: در این باره ما هیچگونه تغییر شرایطی نسبت به گذشته نداشته ایم. بدین معنا که نه میزان صادرات نفتی کاهش پیدا کرده و نه میزان درآمد نفتی ما با کاهش مواجه شده است. حتی قیمت نفت و صادرات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بنابراین هنوز از لحاظ نیاز به ارز تحول خاصی صورت نگرفته، به نحوی که حتی تحریم های آمریکا در مورد نفت هنوز آغاز نشده و معلوم نیست که بتواند تأثیرگذار باشد. اما یک جنگ روانی جدی صورت گرفته و در واقع یک شبکه اقتصادی وابسته به خارج کشور، تلاش می کند تا این توانمندی را از کشور خارج کند.

اتحاد لازمه خنثی سازی و تضعیف سیاست های ضد ایرانی است

 

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: یک زمان فرد چند سکه می خرد و بعد از مدتی که با افزایش قیمت مواجه شد، آن را می فروشد. از این رو چنین کاری بحران ایجاد نمی کند، اما در مواقعی که کسی چندهزار سکه می خرد و از کشور خارج می کند. چنین فردی، به دلیل آنکه این میزان سکه را از شبکه داد و ستد داخلی خارج می کند، به اقتصاد کشور لطمه می زند و نشان می دهد که یک هدایت بیرونی دارد. در این شرایط که شبکه گسترده وابسته به دشمن در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار می کند، اتحاد لازمه خنثی سازی و تضعیف سیاست های ضدّ ایرانی است.

وی ادامه داد: اگر مردم این اتحاد را ببینند، می توانند به این نتیجه برسند که مسئولین دغدغه آنها را دارند. اگر این اتحاد را نبینند به یک جمع بندی دیگری می رسند که تحمل این شرایط برایشان ناممکن خواهد بود. این موضوع که در سخنرانی معاون اول رئیس جمهور آمده، امری حداقلی است و فهم و درک این مطلب که ما باید اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و مراقب عناصر نفوذی در اصلاح طلبان و اصولگرایان باشیم و نگذاریم آنها به اختلافات دامن بزنند. هر زمانی که بحث نزدیکی جریانات سیاسی با همدیگر مطرح می شود، بلافاصله عناصر تندرو در این جبهه های سیاسی برای آنکه این اتفاق و اتحاد شکل نگیرد، فعال می شوند. 

تندروها با استفاده از هرشیوه ای اتحاد را برهم می زنند

 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای نمونه وقتی یکی از اصولگرایان نامه ای سرگشاده برای رئیس جمهور می فرستد، مشاهده می کنیم که چهره ای تندرو در جریان اصلاح طلب، با نوشتن یک مطلب، او را متهم به بی صداقتی می کند و مدعی می شود کانالی مجازی که نامش به تشکیلات اصولگرایی نزدیک است، با دولت مخالفت می کند. در صورتی که این مسأله ربطی به نویسنده آن نامه نداشته است. تندروها با استفاده از هرشیوه ای اتحاد را برهم می زنند.

وی افزود: از سوی دیگر، اصولگرایان تندرو نیز این ایراد را وارد می کنند که چرا با وجود ایراداتی که رئیس جمهور دارد، عده ای در درون این جبهه با وی اعلام همبستگی می کنند. من فکر می کنم، عناصر نفوذی در هدایت افراد تندرو نقش دارند. باید مراقب بود که نقش این عناصر را خنثی کرد. خنثی سازی آنها نیز هوشمندی و درک و فهم می خواهد. فهم این مسأله که آمریکایی ها تمامی اصول را زیر سوال می برند و همه قول های بین المللی خود را زیرپا می گذارند تا بتوانند به ایران لطمه بزنند.

نیازی به تیزهوشی ندارد که بدانیم ما باید در چنین شرایطی در کنار هم باشیم

 

سلیمی نمین گفت: حرف های اخیر وزیر خارجه آمریکا، با هیچ عرفی سازگاری ندارد و در قالب عرف دیپلماتیک نمی گنجد. ولی برای اینکه به نیروهای مخالف ایران اطمینان بخشند، جملاتی را از هرکدام از این گروه ها به کار گرفت تا بتواند به آنها دلگرمی دهد و آنها را برای ضدّیت بیشتر با ایران فعال تر کند. قطعاً این مسأله نیازی به تیزهوشی ندارد که بدانیم ما در چنین شرایطی باید در کنار هم باشیم. در برابر کسانی که نژادپرستانه و گستاخانه تمامی معیارها و ارزش های بشری را زیر سوال می برند تا بتوانند زیاده خواهی خود را بر ملت ایران تحمیل کنند.

باید این درک را داشت و مانع عناصر تندرویی شد که بازی می خورند و بر اساس منافع بیگانه حرکت می کنند. چنانچه متحد عمل کنیم، خواهیم دید که این کار، چه تاثیر به سزایی در شرایط کشور می گذارد. جریان های سیاسی با بهادادن به نظرات همدیگر و تجمیع توانمندی ها، منجر به ایجاد وحدت و انسجام میان خود خواهند شد.

وی بیان کرد: در برابر دشمنان باید یکصدا بود، والّا تحقیر ما را دنبال خواهد کرد. البته من معتقدم که آمریکایی ها صرفاً به دنبال ضربه زدن به ایران نخواهند بود، بلکه هدفشان نابودی ریشه ملت ایران است. زیرا در مقاطع تاریخی گذشته آنها با کودتاهای خود به ملت ایران ضربه زدند، اما باز ملت ایران روی پای خود ایستاده و مجدداً رشد کرده است. این بار به دلیل اینکه ملت ایران صهیونیست ها را تحقیر کرده و چهره واقعی نژادپرستی حاکم بر اسرائیل را برای دنیا روشن کرده و بازی جبهه استکباری حامی صهیونیست ها را برهم زده است، این گناه از منظر غربی ها نیست.

جریان های سیاسی با بهادادن به نظرات هم و تجمیع توانمندی ها، منجر به ایجاد وحدت و انسجام میان خود خواهند شد

 

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: غرب از چندین سال قبل پیدایش اسرائیل، برنامه ریزی کرده بود و سرمایه گذاری زیادی انجام داده بود تا سایر کشورها را در برابر این پایگاه نژادپرستی خاضع کند، اما ایران این معادلات را برهم زده است. بنابراین اگر آنها موفق شوند، ریشه ملت ایران را خواهند کرد تا دیگر هیچ زمانی نتواند به پا خیزد و بازی زیاده خواهان جهان را برهم ریزد.

وی گفت: باید این درک را داشت و مانع عناصر تندرویی شد که بازی می خورند و بر اساس منافع بیگانه حرکت می کنند. چنانچه متحد عمل کنیم، خواهیم دید که این کار، چه تاثیر به سزایی در شرایط کشور می گذارد. جریان های سیاسی با بها دادن به نظرات همدیگر و تجمیع توانمندی ها، منجر به ایجاد وحدت و انسجام میان خود خواهند شد. برای نمونه وقتی جریانی به سوی رئیس جمهور دستی دراز می کند و آنچه در توان دارد برای موفقیت بیشتر دولت در امور انجام می دهد، اتحاد را به صورت عملی نشان می دهد.

وقتی نمایشی از کنارهم بودن ها به منصه ظهور می رسد، رئیس جمهور از موضع محکم تری برای دشمنان سخن می گوید

 

سلیمی نمین در ادامه گفت: برای نمونه اخیراً آقای روحانی در سفر خارجی خود، از مصالح ملی دفاعی انجام دادند و پیروی آن سردار سلیمانی گفت که دست رئیس جمهور را می بوسد و آنچه در توان ماست در خدمت شما خواهد بود. آقای روحانی نیز با اتکا به این توانمندی، گام دیگری برداشت و از موضع قدرت بیشتری سخن گفت و به دلیل آنکه پشتوانه و توانمندی نیروی قدس را در کنار خود احساس کرد. نیروی قدس طبیعتاً می تواند با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، صادرات عربستان را که 80 درصد آن از طریق دریای سرخ انجام می شود، به راحتی با دست انداز مواجه کند.

وی افزود: وقتی این در کنار هم بودن ها صورت می گیرد و نمایشی از کنارهم بودن ها به منصه ظهور می رسد، بلافاصله رئیس جمهور از موضع محکم تری برای دشمنان سخن می گوید. بی تردید چنین وضعیتی بازی دشمنان را نیز بر هم خواهد زند. دشمنان می دانند که اگر رئیس جمهور در برخورد با اقدامات خصمانه از چنین پشتوانه ای برخوردار باشد، کار دشواری در پیش دارند.

اگر در کنار هم باشیم، به ملت قوت قلب دهد که دشمنان کاری از پیش نخواهند برد

 

سلیمی نمین گفت: وقتی سردار سلیمانی این نامه را به رئیس جمهور نوشت، عناصر تندرو تلاش کردند تا این اقدام سردار را باهجمه هایی که به او کردند، سست کنند. قطعاً این نوع هجمه ها را تحت تأثیر عناصر نفوذی صورت می گیرد. این افراد ارتباطاتی دارند که قطعاً در مسیر مصالح کشور نیست.

وی گفت: ما لااقل در مورد تهدید عربستان، تأثیر این بحث را دیدیم که اگر در کنار هم باشیم، چقدر می تواند بحث های ما تاثیرگذارتر باشد و  تا چه اندازه می تواند به ملت قوت قلب دهد که دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

وی در پایان تصریح کرد» این موضوع حتی درشبکه دشمن نیز تأثیر می گذارد زیرا دشمن احساس می کند، می تواند در کوتاه مدت کاری انجام دهد. اما اگر احساس کند که این کار امکان پذیر نیست، قادر به ادامه تحرکات خود در دراز مدت نیستند. آنها احساس می کنند که می توانند با جنگ روانی ما را منفعل کنند، اما وقتی ما با قدرت در برابر جنگ روانی ایستادیم، فضای داخلی نیز تاثیر بسیار زیادی می پذیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.