یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

هفتم تیر و فیلتر سایت شهید بهشتی

پایگاه خبری جماران: امروز به دنبال مطلبی درباره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بودم که در جستجوی گوگل به نامbeheshti.org برخوردم،  اما در کمال تعجب وقتی خواستم وارد سایت شوم دیدم «صفحه جانگداز پیوندها» بر مانیتور کامپیوتر نقش بست. به واسطه لطف عمیم این روزها، لاجرم فیلترشکن را روشن کردم و وارد سایت شدم. بالای سایت نوشته است«سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است» 

با حساسیت مطالب سایت را مرور کردم ولی در مجموع اخبار و گزارش های آن هم چیزی که دلیل فیلتر باشد نیافتم. حقیقتش احتمال دادم اشتباهی روی داده و از یکی از دوستان که اهل سیاست است و از من با این امور آشناتر است ، جویا شدم و معلوم شد که این سایت از سالها قبل و در پی حوادث سال ٨٨ فیلتر شده است. 

این چند سطر را نوشتم تا درد دلی باشد با شما و هر که این سطور را می خواند. 

به راستی زشت نیست که سایت رسمی یکی از ارکان انقلاب و از بزرگ ترین حقداران به نظام به خاطر حوادثی که دیگر موضوعیتی ندارد ، بسته باشد؟ کدامین اندیشه ی کودکانه امروز پشت این فیلترینگ بیهوده است؟

 توجه کنید که اولاً این سایت هیچ مطلب سیاسی ندارد و تنها بازتاب دهنده ی سخنان و نوشته های کسی است که امروز شاگردانش همان ها را بر سر منابر تکرار می کنند، ثانیاً فرزندان شهید بهشتی امروز به راحتی در هر سایت و روزنامه سخن می گویند و حتی برای پدرشان فاتحه می گیرند و نظام هیچ مشکلی با آن ندارد، پس بستن یک سایت -که امروز با وجود شبکه های اجتماعی بازدید کننده زیادی ندارد ـ هیچ توجیه منطقی ندارد و تنها موجب اتهام نظام و ایجاد دشمنی و بد بینی است. ثالثاً امروز در فضای «اینترنت غیر فیلتر شده» کدامین حرف ناگفته وجود دارد که بگوییم سخنان موجود در سایت شهید بهشتی خطرآفرین است؟ رابعاً امروز این «جریان برانداز» است که باید از سخنان و تحلیل های نویسندگان سایت شهید بهشتی بترسد و آن را مقابله منطقی با «اندیشه ی ضد ایرانی براندازی» بداند و نه نیروهای انقلاب. اگر منصفانه تحلیل کنید بزرگترین مانع در مقابل براندازان همین کسانی هستند که سایتشان فیلتر شده است. 

در روزهایی که رهبر انقلاب همه را به وحدت فرا می خواند، این تنها کج سلیقگی نیست که به فیلتر سایت شهید بهشتی حکم می دهد، به نظرم باید اندکی فراتر موضوع را تحلیل کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.