گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سیدرضا اکرمی: متاسفانه امروز اصلاً جریانی در کشور وجود ندارد که بگوید وحدت آری یا خیر/ اگر تشکل و تحزب داشتیم، گرفتار برخی اظهارات و عقاید نمی شدیم

اگر تشکل و تحزب داشتیم، گرفتار برخی اظهارات و عقاید و امثالهم نمی شدیم و بدین نحو نبود که عده ای جمع شوند و بگویند؛ باید مذاکره کنیم. عده دیگری هم در پاسخ بگویند؛ بیخود می کنید چنین پیشنهادی را مطرح می کنید.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در همه احوال و در جنگ و صلح، باید «وحدت» را یکی از ارکان و اصول اصلی دین خود بدانیم. به ویژه اگر در شرایط تهدید و تحریم قرار گیریم، وحدت و اتحاد، ضرورت بیشتری پیدا می کند. در کشور ما به دلیل نداشتن تحزب و تشکل، نه جریان ها، بلکه این افراد هستند که محور صحبت ها و ابراز نظرات و اظهار عقاید قرار می گیرند. متاسفانه امروز اصلاً جریانی در کشور وجود ندارد که برای نمونه بگوید وحدت آری یا خیر، حتی جریانی که مدافع دعواهای سیاسی باشد نیز در کشور وجود ندارد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره ضرورت وحدت ملی و انسجام در کشور گفت: در اسلام محمدی، ارکان و اصولی وجود دارد که باید همیشه و در تمامی شرایط رعایت شود. از جمله آن اصول، وحدت، محبت، تفاهم، تباذل و تواصل است. امیرالمومنین علی(ع) در شب بیست و یکم ماه رمضان که آخرین ساعات حیات آن حضرت بود، فرمود: «وَ عَلَیْکُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِیَّاکُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ» اهتمام بورزید به اتحاد و وحدت و نان در سفره یکدیگر گذاشتن و بپرهیزید از تقابل و رودرروی یکدیگر قرار گرفتن.

وی افزود: ما در همه احوال و در جنگ و صلح، باید «وحدت» را یکی از ارکان و اصول اصلی دین خود بدانیم. به ویژه اگر در شرایط تهدید و تحریم قرار گیریم، وحدت و اتحاد، ضرورت بیشتری پیدا می کند. در کشور ما به دلیل نداشتن تحزب و تشکل، نه جریان ها، بلکه این افراد هستند که محور صحبت ها و ابراز نظرات و اظهار عقاید قرار می گیرند. متاسفانه امروز اصلاً جریانی در کشور وجود ندارد که برای نمونه بگوید«وحدت» آری یا خیر، حتی جریانی که مدافع دعواهای سیاسی باشد نیز در کشور وجود ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصلاً جریانی در کشور وجود ندارد، گفت: جریان های سیاسی افرادی هستند که در قالب گفت و گو، مقاله و گفتمان حرف هایی را مطرح می کنند. اگر تشکل و تحزب داشتیم، گرفتار برخی اظهارات و عقاید و امثالهم نمی شدیم و بدین نحو نبود که عده ای جمع شوند و بگویند؛ باید مذاکره کنیم. عده دیگری هم در پاسخ بگویند؛ بیخود می کنید چنین پیشنهادی را مطرح می کنید.

وی در ادامه گفت: مطبوعات و رسانه ها باید بیشتر روی این مسأله کار کنند که ما در کشور مسائلی نظیر بیکاری، نقدینگی سرگردان، شایعه پذیری و شایعات را داریم. یک روز مسأله غش کردن سرمایه به سمت مسکن و روز دیگر به سمت سکه و ارز را داریم. از این رو رسانه ها باید به مردم خط دهند که نقدینگی را به سمت تولید سوق دهند. زیرا با این کار می توانند صادرات را افزایش و اشتغال را رونق دهند.

حجت الاسلام اکرمی گفت: در انتقاد باید چند نکته رعایت شود. اول، اطلاعات و آگاهی کامل از موضوعی است که می خواهیم مورد نقد و انتقاد قرار دهیم. دوم، دلسوزی و خیرخواهی است. این گونه نباشد که با هدف اشکال تراشیدن و مچ گرفتن باشد. بلکه باید در جهت اصلاح باشد و نکته سوم اینکه، پیشنهاد داشته باشیم. بدین معنا که تنها نگوییم بیکاری، نقدینگی یا شایعات وجود دارد. بلکه بگوییم که امروز باید چه کاری انجام دهیم؟ یک پیشنهاد می تواند این باشد که نقدینگی ها در جامعه را به سمت تولید ببریم. چرا که با این کار می توان تمامی افراد جامعه را تشویق کرد تا به سراغ شهرک ها و کارگاه های صنعتی بروند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.