گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مصباحی مقدم: پورمحمدی دبیرکل «موقت»جامعه روحانیت است/ آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت هستند/ در اساسنامه جدید جایگاه دبیرکل بعد از شورای مرکزی است

قبلا دبیرکل در واقع رئیس جامعه روحانیت بود. در ساختار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ما رئیس جامعه داریم و ما دبیرکل داشتیم؛ الآن این دبیرکل ما تبدیل به رئیس شورای مرکزی شد. یعنی آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت هستند و جایگاه دبیرکل بعد از شورای مرکزی است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن بیان اینکه تا تشکیل مجمع عمومی حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی دبیرکل «موقت» جامعه روحانیت است، تأکید کرد: قبلا دبیرکل در واقع رئیس جامعه روحانیت بود اما الآن جایگاه دبیرکل بعد از شورای مرکزی است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در مورد انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جامعه روحانیت اساسنامه خود را بازنگری کرد و در این بازنگری یک شورای سیاستگذاری شکل گرفت که شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز باشد و آیت الله موحدی کرمانی رئیس، آیت الله مجتهد شبستری نایب رئیس، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی دبیر و من سخنگوی این شورا شدیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: البته این شورای مرکزی، ترکیبی از شورای مرکزی فعلی، که باقی مانده از گذشته هست، و منتخبان استان ها و منتخبان مناطق تهران خواهد بود. ما الآن در تهران تقریبا 10 منطقه داریم و ممکن است 15 منطقه شود. هرکدام از این 15 منطقه یک منتخب خواهند داشت که عضو شورای مرکزی می شوند. این ترکیب شورای مرکزی آینده ما خواهد بود که ان شاء الله تا حدود یک سال و نیم آینده محقق می شود.

وی ادامه داد: نمایندگان استان ها و شهرستان ها و اعضای شورای مرکزی مجمع عمومی را تشکیل می دهند. این مجمع عمومی دبیرکل را انتخاب می کند. طبعا آقای پورمحمدی دبیرکل موقت است. یعنی در طول این مدت یک سال و نیم دبیرکل موقت است. پس از آن دبیرکل با پیشنهاد شورای مرکزی و انتخاب مجمع عمومی انتخاب می شود و مجموعه فعالیت های اجرایی جامعه روحانیت بر عهده دبیرکل خواهد بود.

مصباحی مقدم در مورد حدود اختیارات دبیر کل موقت جامعه روحانیت مبارز گفت: وظیفه اصلی دبیرکل موقت راه اندازی جامعه روحانیت در سراسر  کشور است؛ تا مقدمات تشکیل مجمع عمومی را فراهم کند و دبیرکل برای یک دوره سه ساله انتخاب شود.

وی تصریح کرد: ما در کنار دبیرکل، دبیران استان ها را خواهیم داشت که هر استان یک دبیر دارد و دبیرکل در مقابل دبیران استان ها معنی پیدا می کند. جایگاهش هم کاملا اجرایی است و مصوبات شورای مرکزی را دنبال و اجرا می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت های انتخاباتی جامعه روحانیت تا تشکیل مجمع عمومی و انتخاب دبیرکل، گفت: مشخص نبودن دبیر کل هیچ ضرری به فعالیت های انتخاباتی ما نمی زند. ما بر اساس روال گذشته فعالیت های خودمان را خواهیم داشت تا این پروسه طی شود و به نتیجه برسد.

وی افزود: چون با اطلاع رسانی قبلی ما برداشت بعضی ها این بود که دبیرکل در اساسنامه جدید جایگاه دبیرکل در اساسنامه قبلی نهاد روحانیت را دارد، خواستیم توضیح دهیم که این جایگاه کاملا متفاوت شده است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: قبلا دبیرکل در واقع رئیس جامعه روحانیت بود. در ساختار  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ما رئیس جامعه داریم و ما دبیرکل داشتیم؛ الآن این دبیرکل ما تبدیل به رئیس شورای مرکزی شد. یعنی آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت هستند و جایگاه دبیرکل بعد از شورای مرکزی است.

وی تأکید کرد: شورای مرکزی وظیفه سیاستگذاری دارد و تمام مصوبات جامعه روحانیت باید در شورای مرکزی نهایی شود و دبیرکل مجری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.