گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: همبستگی قوا حلّال مشکلات اقتصادی است/ کمپین «من نمی خرم» قطعا مفید است

متأسفانه در بسیاری مواقع جو روانی منفی و سوداگری های داخلی بیش از محدودیت های خارجی عرصه را بر هموطنان ما تنگ می کند. من در مجموع این حرکت را مثبت ارزیابی می کنم. ولی انتظارات را صد در صدی تعریف نکنیم؛ اگر ما صد در صدی تعریف کنیم ممکن است بعد از این قضیه یک ناامیدی پدید آید. به هر حاg بخشی از مشکلات اقتصادی امروز را می تواند مرتفع کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از کمپین «من نمی خرم» گفت: همه قضایا این نیست؛ ولی اینکه بی ضابطه و دیوانه وار نوساناتی شکل بگیرد و عده ای جنسی را می خرند به انتظار اینکه فردا قیمت بالاتر برود، را می تواند کنترل کند و قطعا مفید هست.

سید فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد جلسات سران قوای سه گانه برای حل مشکلات اقتصادی اظهار داشت: مسئولین اقتصادی هر سه قوه در این جلسات حضور دارند و از مجلس هم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس مرکز پژوهش ها به همراه رئیس مجلس در این جلسات حضور دارند و تا جایی که به یاد دارم یک جلسه آنها اخیرا تشکیل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات، مسائل و محدودیت های اقتصادی قطعا به شکلی نیست که انتظار داشته باشیم صرفا یک قوه مرتفع کند و باید در کنار هم برای برون رفت از این قضیه تلاش کنند. امیدوارم با ادامه این جلسات به صورت مستمر و جدی خروجی های ملموس تری را در اقتصاد، زندگی و معیشت مردم ببینیم. حلال مشکلات اقتصادی همین همبستگی قوا و هم افزایی اقدامات و فعالیت ها است.

وی در مورد کمپین «من نمی خرم» اظهار داشت: من شخصا از هر اقدامی که به صورت اجتماعی و در این سطح دارد اتفاق می افتد استقبال می کنم. هر کسی باید در حد توان خودش به موضوع وضعیت اقتصادی ورود داشته باشد. سلبریتی ها و مرجع های اجتماعی که در اکثر جوامع و ایران هم هست، در این قضیه نقش اساسی دارند و این کار از دستشان بر می آمد که ورود کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد موفقیت این کمپین اجتماعی گفت: زمانی این کمپین های اجتماعی می تواند موفق باشد که وضعیت جاری منتج از جولان فرصت طلبان و دلالان باشد. آن وقت این کمپین می تواند به اهداف صد در صدی خود برسد. ولی اتفاقی که امروز ما در اقتصاد خودمان شاهد هستیم، همه قضایا جولان فرصت طلبان و احتکار کنندگان نیست.

وی تأکید کرد: اینکه مردم به این کمپین بپیوندند و نخرند بخشی که فرصت طلبان و احتکار کنندگان به وجود آورده اند را می تواند مرتفع کند. اگر به این کمپین بپیوندیم و انتظار داشته باشیم  فردا دلار هزار تومان و پراید پنج میلیون تومان می شود،  این امکان ندارد؛ چون بخشی از این امر فعل و انفعالات، سیاستگذاری ها و مسائلی هست که بر وضعیت اقتصادی کشور ما ناظر است.

موسوی افزود: به هر حال بعد از هر محدودیت های اقتصادی که به وجود می آید، ما در سال 90 هم شاهد بودیم، فرصت هایی به وجود می آید که عده ای در این فضا جولان می دهند و با فرصت طلبی و احتکار کالا و ارز به دنبال آن هستند که یک سری منفعت های زودگذر را به وجود بیاورند و منتفع شوند. ما نباید این اجازه را به آنها بدهیم و این کمپین ها هم در واقع نویدی می دهد که فضای کاری آنها محدودتر شود.

وی یادآور شد: متأسفانه در بسیاری مواقع جو روانی منفی و سوداگری های داخلی بیش از محدودیت های خارجی عرصه را بر هموطنان ما تنگ می کند. من در مجموع این حرکت را مثبت ارزیابی می کنم. ولی انتظارات را صد در صدی تعریف نکنیم؛ اگر ما صد در صدی تعریف کنیم ممکن است بعد از این قضیه یک ناامیدی پدید آید. به هر حال بخشی از مشکلات اقتصادی امروز را می تواند مرتفع کند. همه قضایا این نیست؛ ولی اینکه بی ضابطه و دیوانه وار نوساناتی شکل بگیرد و عده ای جنسی را می خرند به انتظار اینکه فردا قیمت بالاتر برود، را می تواند کنترل کند و قطعا مفید هست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ورود جدی دولت به حل مسائل اقتصادی کشور، گفت: شاید خودشان بگویند که منفعل نبوده ایم ولی برداشت عمومی این است که سیاستگذاران و مسئولین اقتصادی منفعل بوده اند. انتظار داریم آنها هم قاطعانه ورود داشته باشند و حداقل پاسخ اثربخشی به برداشت هایی که در جامعه هست ارائه بدهند.

 وی ادامه داد: بخش دیگر محدودیت هایی خارجی است که بر کشور ما اعمال می شود و نمی توانیم از آنها چشم پوشی کنیم. اینها هم مؤثر است و دستگاه دیپلماسی ما در جریان این مسأله هستند و تلاش های خودشان را انجام می دهند. ولی اگر اتحاد، همبستگی و یکپارچگی ملی اتفاق بیفتد قطعا در آن حوزه ها هم می توانیم موفقیت های خاص خودمان را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.