گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

احمد سالک: مردم معنای وحدت را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده اند/ جریانات سیاسی اگر درست عمل نکنند، می توانند وحدت امت را شکست دهند/ توهین کنندگان به شخصیت های سیاسی در کشور عضو هیچ جریان سیاسی نیستند

در شرایطی که ترامپ خود را از برجام بیرون کشیده و سیاست ستیز را در مقابل ما به کار گرفته و اروپایی ها نیز سیاست سازش را در پیش گرفتند، پاسخ سیاست ستیز و سازش، وحدت سه قوا و جامعه، حول محور حاکمیت دینی که همان ولایت است. بی تردید در چنین حالتی همانند گذشته موفق خواهیم بود.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: توهین کنندگان به شخصیت های سیاسی در کشور عضو هیچ جریان سیاسی نیستند. بلکه عده ای هستند که در یک موضوع خطایی از آنها سر می زند. لذا این کار زشتی است که آنها انجام می دهند و بدون شک محکوم است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار جماران، با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور گفت: کلید واژه وحدت دارای یک فلسفه دینی، اجتماعی و حاکمیتی است. ریشه در آیات قرآن و روایات ما دارد. به نحوی که خداوند می فرماید: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا»بدین معنا که به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید. همچنین امیرالمومنین(ع) می فرماید: «وَ لَقَدْ کُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ» بدین معنا که رسول الله فرمانده کل بود و ما اهل بیت با ایشان بودیم. رمز موفقیت 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی، حضور توام با وحدت کلمه و وحدت رویه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: هر زمان که این وحدت شکسته شد، شقاقی ایجاد شد که خسارت هایش برای جامعه مشهود است. بنابراین در شرایطی که ترامپ خود را از برجام بیرون کشیده و سیاست ستیز را در مقابل ما به کار گرفته و اروپایی ها نیز سیاست سازش را در پیش گرفتند، پاسخ سیاست ستیز و سازش، وحدت سه قوا و جامعه، حول محور حاکمیت دینی که همان ولایت است. بی تردید در چنین حالتی همانند گذشته موفق خواهیم بود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جریانات سیاسی از لحاظ کمی دارای جمعیت مشخصی هستند. ممکن است فلان جریان سیاسی هزار نفر یا نه 5 میلیون هوادار داشته باشد، مسلماً این میزان، در برابر 80 میلیون نفر رقمی محسوب نمی شود. لذا از این بابت که بخواهند در شیپور وحدت بدمند، هم برای خودشان ارزش آفرین است هم برای دیگران و جامعه.

وی افزود: مردم معنای وحدت را به خوبی و با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده اند. لذا شاهد بودیم در هفته ای که گذشت، علیرغم گرانی و دغدغه معیشتی و بیکاری و فشارهایی که وجود دارد، همچنین گفتار درمانی که دولت بکار می گیرد، در دفاع از قدس و مردم فلسطین با زبان روزه و در هوایی گرم در خیابان ها حاضر شدند. جریانات سیاسی اگر درست عمل نکنند، می توانند وحدت امت را شکست دهند.

 سالک با اشاره به ایجاد برخی حواشی توسط عده ای تندرو که به بعضی از چهره های دولتی توهین کردند، گفت: توهین کنندگان به شخصیت های سیاسی در کشور عضو هیچ جریان سیاسی نیستند. بلکه عده ای هستند که در یک موضوع خطایی از آنها سر می زند. لذا این کار زشتی است که آنها انجام می دهند و بدون شک محکوم است؛ آقای دکتر صالحی یکی از شخصیت های مهم و متدین ما و مورد احترام همگان است و این مسأله را نمی توان به پای جریان های سیاسی نوشت. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.