گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سلیمی نمین: آنچه را که در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم، قطعاً ضد وحدت بود/ توهین به اشخاص و سردادن شعار در راهپیمایی روز قدس، حرکتی ناشایست بود

یک فعال اصولگرا گفت:تهیه طومار برای یک کنواسیون بین المللی، بحث رایجی است که برخی گرایش ها در مجلس، برای جلب نظر نمایندگان می توانند به آن متمسک شوند.

پایگاه خبری جماران: به دنبال اقدامات برخی نمایندگان مجلس در مخالفت با لایحه FATF، مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه تصمیم به «مسکوت ماندن» لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به مدت دو ماه گرفت.

در همین راستا، یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که ممکن است برخی یک نوع واکنش به حرکت نژادپرستانه و ضدمنافع ملت ها از سوی آمریکایی ها داشته باشند و دیگران به گونه ای دیگر با آن مواجه شوند، لذا این در تعارض با وحدت نخواهد بود. اما آنچه را که در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم، قطعاً ضد وحدت بود.

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبرنگار جماران، ضمن تأکید بر لزوم جداسازی رفتار تندروها در راهپیمایی روز قدس و مجلس و عدم یکی پنداشتن آنها با یکدیگر، گفت: تهیه طومار برای یک کنواسیون بین المللی، بحث رایجی است که برخی گرایش ها در مجلس، برای جلب نظر نمایندگان می توانند به آن متمسک شوند. همچنین ممکن است که برخی دوستان، واکنش در برابر خروج آمریکا از برجام در مجلس را نپسندیدند، اما واکنش ها می توانند مختلف باشند.

وی افزود: چنین اقداماتی ربطی به وحدت در جامعه ندارد. مسلماً آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس نافی وحدت در جامعه نیست. چرا که روش ها می توانند برای سلایق گوناگون مختلف باشد. ممکن است برخی یک نوع واکنش به حرکت نژادپرستانه و ضدمنافع ملت ها از سوی آمریکایی ها داشته باشند و دیگران به گونه ای دیگر با آن مواجه شوند. لذا این در تعارض با وحدت نخواهد بود، اما آنچه را که در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم، قطعاً ضد وحدت بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: بی تردید روز قدس، یکی از نمادهای وحدت ملت ایران حول آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است. یعنی همه ما نسبت به اینکه غرب بخواهد یک عده نژادپرست افراطی را بر منطقه حاکم کند، به شدت موضع داریم و آن را مغایر با شأن ایرانی، اسلامی و انسانی خود می دانیم. به تعبیری دیگر، پذیرش یک عده نژاد پرست در منطقه، توهین به شئونات همه ملت هاست. بنابراین، چنین روزی که نماد وحدت نظری و عملی ماست، باید محترم دانسته شود و هرکسی با هر بهانه ای، اختلافات را در این روز پررنگ کند، ضدوحدت عمل کرده و اوج زمان ناشناسی خود را نشان می دهد.

اگر افرادی که علیه آقای صالحی شعار دادند، اقدام به نوشتن مقاله می کردند و رئیس سازمان انرژی اتمی را مورد نقد قرار می دادند، هیچ ایراد و اشکالی به آنها نبود.

 

وی افزود: بنابراین توهین به اشخاص و سردادن شعار در راهپیمایی روز قدس، حرکتی ناشایست بود و موارد دیگر که در مجلس اتفاق افتاد، می تواند در چارچوب سلایق مختلف معنا پیدا کند و قابل پذیرش باشد. ممکن است برخی معتقد باشند که تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم همانند امضای قرارداد ترکمنچای است. نمی توان به چنین دیدگاهی خرده گرفت. اینکه چنین دیدگاهی درست است یا خیر؟ آن چنان مهم نیست و یک نظر است.

سلیمی نمین گفت: ما وظیفه داریم که نقطه نظرات خود را بیان کنیم. اما در تظاهراتی که همه آمدیم تا به صورت متحد ذیل یک آرمان حرکت کنیم. بیان نظرات، کاری اشتباه است. اگر افرادی که علیه آقای صالحی شعار دادند، اقدام به نوشتن مقاله می کردند و رئیس سازمان انرژی اتمی را مورد نقد قرار می دادند، هیچ ایراد و اشکالی به آنها نبود. اما آنها در روزی مانند قدس که نماد وحدت است، نباید اختلافات خود را این گونه بیان می کردند.

وی بیان کرد: آنها با حفظ اختلافات باید در این روز کنارهم حرکت می کردند، تا تجلی گر وحدت برای خارج از کشور، حول آرمان های الهی و بشری باشند. زیرا هم تمامی پیامبران علیه نژادپرستی قیام کردند و هم تمامی ملت های آزاده ضد نژادپرستی هستند. حتی عناصری هم که به دین اعتقادی ندارند، از این که نژادپرستی در جوامع مطرح باشد، احساس شرم می کنند.

وی در پایان گفت: بنابراین ملت ایران به عنوان ملتی موحد که از پیامبران آموخته؛ نژادپرستی ضد دین است باید متحد صفوف خود را نشان دهد و در اینجا هرگونه تفاوت دیدگاهی را پررنگ کردن، ضدمنافع و مصالح ملت و کاری اشتباه است. وجود نظرات متفاوت موجب رشد جامعه و تعقل و تآمل بیشتر در موضوعات خواهد شد. لذا باید از تنوع صداها در جامعه استقبال کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.