نمایندگان دلواپس مجلس که چندی پیش برجام و پرچم آمریکا را در صحن علنی به آتش کشیدند، امروز هم قصد داشتند در اقدام مشابهی طوماری از امضای مردم در مخالفت با تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF را کف مجلس پهن کنند که با مخالفت شدید رئیس مجلس روبرو شدند.

 

به گزارش جماران، در حالی که حسین نقوی‎حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مشغول مخالفت با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم معروف به CFT بود، تعدادی از نمایندگان ۱۱ طومار را که مردم شهرستان ها در اعتراض به این لایحه امضا کرده بودند را در کف مجلس و جایگاه هیات رئیسه و روی مانیتور پهن کرده و به نمایش گذاشتند.

57691299

لاریجانی نمایندگانی چون قاضی‎زاده و کریمی‎قدوسی را مخاطب قرار داد و با عتاب گفت: این کار خلاف آیین نامه است، جمع کنید! وسط سخنان آقای نقوی، این چه کاری است که می کنید؟ در مجلس حقوق می گیرید که رای دهید و بحث کنید. بروید با صحت بقیه را راضی کنید. با زور که نمی شود کسی را راضی کرد!

در ادامه رئیس مجلس یکی از طومارها را که در کنارش به سمت پایین در جایگاه هیات رئیسه پهن شده بود، بالا کشید، جمع کرد و به زمین پرت کرد. مازنی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید نیز یکی از طومارها را که در هیات رئیسه گذاشته شده بود پایین انداخت. اما برخی نمایندگان در وسط صحن در اعتراض ایستاده بودند و پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند.

سید راضی نوری نماینده شوشتر در اعتراض به این کنوانسیون پلاکاردهایی را در دست داشت، گودرزی نماینده بروجرد نیز پلاکاردهایی را حمل می‌کرد و تعدادی از نمایندگان اطراف تاجگردون و تعدادی نیز اطراف دهقان و ذوالنور جمع شده بودند. در این حین سید حسین نقوی حسینی در ادامه سخنانش بی آنکه به مخالفت رئیس مجلس اشاره ای کند، گفت: این طومارها ۵۰ هزار امضا دارد.

 

حجم ویدیو: 3.77M | مدت زمان ویدیو: 00:01:11
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.