گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در واکنش به شعاردادن عده ای در برابر علی اکبرصالحی ؛

محمد مهاجری: امیدوارم تندروها تنها به کشیده شدن دست نوازش بر سرهایشان قانع نشوند و مبالغ بالایی دریافت کرده باشند/ طایفه تندروها در کشور به هیچ وجه مضمحل نخواهند شد، بلکه از شکلی به شکل دیگر درخواهند آمد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طایفه تندروها در کشور به هیچ وجه مضمحل نخواهند شد. بلکه از شکلی به شکل دیگر درخواهند آمد. تندروی ریشه در نفسانیت و اعمال غیرعقلانی انسان دارد. تا زمانی که نفس و رفتارهای غیرعقلانی وجود دارد، آدم تندرو نیز وجود دارد و فرقی هم نمی کند جناحش چپ یا راست باشد.

پایگاه خبری جماران: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: من امیدوارم که بعضی از دوستان تندرو، خود را ارزان نفروشند و آدم هایی که این افراد برایشان سینه می زنند، باید برای آنها فاکتورهای گران قیمتی صادر کنند.

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به رفتار برخی تندروها با رئیس سازمان انرژی اتمی در روز قدس گفت: زمانی که در روز رحلت امام، عده ای در داخل محوطه حرم شعار «مرگ بر ضدولایت فقیه» سرمی دهند و قصد دارند چنین القاء کنند که رهبری متوجه نیستند در کنار برخی افراد ضدولایت ایستادند. بنابراین اتفاقی نظیر آنچه برای آقای دکتر صالحی در روز گذشته افتاد، آنقدر دور از انتظار نبود. لذا اینکه چنین اتفاقاتی ساماندهی یا هدایت شده از قبل باشند، اطلاع دقیقی ندارم، اما به نظر می رسد که این اعمال، نیاز به ساماندهی مقطعی نداشته باشد.

وی افزود: جریان افراطی و عصبانی، همگی جزو اصولگرایان هستند و از جاهایی در سال های گذشته انگیزه مند شدند که به محض قرارگرفتن در چنین مواقعی، برخوردهای این چنینی داشته باشند. حتی چه بسا برخی از رفتارهایی که آنها انجام می دهند، با مشی بزرگان شان نیز همخوانی نداشته باشد. زیرا قطعاً بزرگان آنها آنقدر بی عقل نیستند که نفهمند در روزی مانند روز قدس، شعاری وحدت شکن سر داده شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: با این وجود، خودسرها نیازی به ساماندهی و به خط شدن در مراسم صبحگاه ندارند. اصلاً نیازی هم به ساماندهی چنین افرادی وجود ندارد. جریان افراطی و تندرو، همیشه سنتز خود را در درون خود دارد و این سنتز آن را نابود خواهد کرد. بسیاری از تندروها برای دهه گذشته بودند، امروز نیز تندروها برای دهه دیگری هستند. از این رو، با وجودی که چنین جریاناتی خود به خود مضمحل خواهند شد، اما از دل آنها باز هم جریانات تندروی دیگری بیرون می آید. به بیان دیگر، جریان افراطی و تندرو همیشه آنتی تز خود را  درون خود دارد و این آنتی تز آن را نابود خواهد کرد.

وی گفت: جریان تندرو لازمه کشور است. زیرا تا تندروی وجود نداشته باشد، جریان عاقل و معتدل شناخته نمی شود. از روز گذشته برخی تلاش می کردند تا چنین ذهنیتی به وجود آورند که این افراد دارای مأموریت بودند. چنین حرفی درست نیست. 

وی اظهار کرد: من امیدوارم که بعضی از دوستان تندرو، خود را ارزان نفروشند و آدم هایی که این افراد برایشان سینه می زنند، برای آنها فاکتورهای گران قیمتی صادر کنند. زیرا بالاخره این اقدام سنگینی از جانب تندروهاست که به رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ماموریت مهمی برعهده دارد، فحاشی کنند. لذا امیدوارم که تندروها تنها به کشیده شدن دست نوازش بر سرهایشان قانع نشده باشند و مبالغ بالایی دریافت کرده باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: طایفه تندروها در کشور به هیچ وجه مضمحل نخواهند شد، بلکه از شکلی به شکل دیگر درخواهند آمد. تندروی ریشه در نفسانیت و اعمال غیرعقلانی انسان دارد. تا زمانی که نفس و رفتارهای غیرعقلانی وجود دارد، آدم تندرو نیز وجود دارد و فرقی هم نمی کند جناحش چپ یا راست باشد.

وی بیان کرد: نمی دانم که اگر جای آقای صالحی بودم چه می کردم؟! اما از امثال آقایان ظریف، صالحی و... توقع می رود که گوش هایشان از این حرف ها پُر باشد و تصور نکنند که با این شعارها خدشه ای به جایگاه و اقدامات آنها وارد می شود. درست است که نباید اعتنایی به بهره برداری های شبکه های بیگانه نظیر سی ان ان داشت. اما اگر اقدامی از سوی جریان مقابل اتفاق افتاده بود و در شبکه های بیگانه بازتاب پیدا می کرد، امروز فریاد وااسلام ما اصولگراها بلند شده بود که دیدید سی ان ان یا بی بی سی سوءاستفاده کرد.

محمدمهاجری افزود: اگر به اصولگرایان مراجعه کنید، اکثریت 90 درصدی آنها حاضر نیستند درباره این موضوع مصاحبه کنند و تنها تعدادی اندک از اصولگرایانی که حاضر به مصاحبه می شوند، لب به محکوم کردن چنین رفتارهایی می گشایند. متاسفانه انگار جریان های افراطی به یکی از لازمه های جریان اصولگرا تبدیل شدند. و آنها هر موقع که نیاز به اهرم فشار داشته باشند، از تندروها استفاده می کنند. 

وی در پایان گفت: جریان تندرو از سال های 58 تا 60 و در دولت های خاتمی و هاشمی هم وجود داشتند. حتی همین جریان زمانی علیه شخص آقا در زمان ریاست جمهوری ایشان بودند. لذا آقایان روحانی، ظریف و صالحی باید نسبت به اقدامات این چنینی واکنشی نشان ندهند، چرا که واکنش آنها موجب تحریک بیشتر این جریان می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.