گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روز قدس؛ روز احیای اسلام/

محمدعلی انصاری: بر هم زدن برجام یک کار غیر انسانی و غیر عقلانی بود/ فاصله گرفتن از ترامپ به نفع ملت آمریکا است

امسال از این جهت اهمیت ویژه ای یافته که ترامپ هم در یک بحث غیر انسانی و غیر عقلانی برجام را به هم زد و هم در دفاع از صهیونیست غاصب انسان کش سفارتشان را به آنجا منتقل کرد.
محمد علی انصاری

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: ترامپ باید بداند پیمان شومی که او با ارتجاع منطقه و ارتجاع عرب بسته به زودی به واسطه همبستگی ملت ها در هم خواهد شکست

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در مورد تأثیر اتحاد مردم در رفع توطئه های رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: مواضع ترامپ عقلانی نیست. فکر می کنم دنیا مواضع و تصمیم ترامپ را در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس یک کار دور از تدبیر، عقلانیت، انسانیت و مقررات بین المللی می داند. اما ملت ایران و ملت های آزاده دنیا وظیفه می دانند که جواب این حرکت های بچگانه را در حرکت های عملی بدهند.

وی افزود: یکی از صحنه های عملی که همه ساله ما شاهد هستیم مردم دنیا مقابل استکبار جهانی و صهیونیست مواضع خودشان را به طور رسمی و علنی بیان می کنند مسأله روز قدس است که با همت و دور اندیشی امام این روز  این روز پایه گذاری شد و امسال از این جهت اهمیت ویژه ای یافته که ترامپ هم در یک بحث غیر انسانی و غیر عقلانی برجام را به هم زد و هم در دفاع از صهیونیست غاصب انسان کش سفارتشان را به آنجا منتقل کرد.

وی تأکید کرد: امسال اهمیت حضور مردم در صحنه مضاعف بوده و آفرین بر مردمی که با شعور، حساسیت و موقعیت شناسی بالایی که دارند هم به امام راحل بعد از چهل سال پاسخ مثبت دادند و هم به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که امسال ایشان با حساسیت بیشتری مردم را به صحنه فرا خواندند. این نشان دهنده اتحاد ملت ایران، همبستگی جهان اسلام در مبارزه با کفر و استکبار و خصوصا در مبارزه با اسرائیل است.

انصاری در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر همبستگی جهان اسلام در جواب به ترامپ گفت: برای ترامپ و دولت های ارتجاع عرب و کسانی که منافع کشور خودشان را پای منافع اسرائیل و آمریکا قربانی می کنند پیام همبستگی ملت ها این است که صف ملت های اسلامی از دولت ها و قدرت هایشان جدا است و ترامپ باید بداند پیمان شومی که او با ارتجاع منطقه و ارتجاع عرب بسته به زودی به واسطه همبستگی ملت ها در هم خواهد شکست و همان طوری که ملت ایران یک روزی سفارت اسرائیل را در این کشور جمع کردند و به جای آن پرچم فلسطین را بر آن سفارت نشاندند، ملت دنیا یک روز سفارت های اسرائیل را از کشور خودشان جمع می کنند و پرچم پرافتخار فلسطین را در بالاترین نقطه کشورشان به احتزاز در می آورند.

وی ادامه داد: من فکر نمی کنم ترامپ با این مواضع و اصولی که در پیش گرفته به پایان دوره چهار ساله خود برسد. ما انتظار داریم ملت های آزاده دنیا و حتی ملت آمریکا از این انسان های کم خرد و بی منطق فاصله بگیرند؛ این به نفع خود ملت آمریکا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.