یادگار امام با تأکید بر اینکه امام مظهر فقرزدایی است، گفت: مراقب باشیم مراسم سالگرد باید از هرگونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد. 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: ایام سالگرد طبیعتا بیشتر از هر زمان دیگری پیرامون شخصیت امام صحبت می کنیم اما باید بدانیم این مراسم صرفا بزرگداشت یک فرد و ادای دین ما به امام نیست.

یادگار امام تأکید کرد: همه برای برگزاری این مراسم تلاش می کنند و مردم با زبان روزه می آیند، البته این کار ادای دین به امام است اما علت العلل این مسأله نیاز ما و جامعه ما به امام است. جامعه ما بیش از هر زمانی به امام و پرچمی که نام او باشد و هویتی که از نام او وام می گیرد نیاز دارد.

وی با اشاره به موضوع ارتجاع سلفی افزود: بحمدالله از شرّ جریان خوارج گونه ای به نام داعش با همت فرزندان این سرزمین خلاص شدیم اما به نوع دیگری گرفتاری صاحبان زر و تزویر فراهم آمده که فضای منطقه را ملتهب کرده و از یک طرف در آمریکا یک انسان نامتعارف بر سر کار آمده که بزرگترین هدف خود را ضربه زدن به ملت ایران قرار داده است.

سید حسن خمینی ادامه داد: روزهای سختی پیش روی داریم اما آنچه بیش از همه به آن نیاز داریم تمسک به امام به عنوان پرچمدار دینداری سالم است. لذا می بینیم بیشترین هجمه به امام و آنچه از نام امام می آید صورت می گیرد. شک نداشته باشید تا نام امام در این سرزمین بلند است جمهوری اسلامی مستحکم است و خدای نکرده روزی که امام کمرنگ شود آسیب خواهد دید.

وی با تأکید بر اینکه امام مظهر عزت در جامعه ما است، گفت: روزی که سرنوشت کشور در سفارتخانه های خارجی شکل می گرفت تمام شده و عزت به این مردم برگشته است. امام مظهر مقاومت در برابر زیاده خواهی هرکس و گروهی است. زیرا اگر یک قدم به عقب بردارید دنیا محلی است که ضعیف را پایمال می کند، اما عقب نشینی، وادادگی و ذلت پذیری از مکتب امام دور است.

یادگار امام با بیان اینکه امام شجاع بود، نه متهوّر؛ امام ملت ایران را شجاع می خواهد نه متهور،  افزود: امام ملت ایران را شجاع می خواهد؛ شجاعت یعنی منافع ملی را می سنجیم و چشم بر هر منفعت شخصی می بندیم. شجاعت همان جلوه ای که در سیدالشهداء (ع) دارد را در امام حسن (ع) نیز دارد.

وی اظهار داشت: امام مظهر عزت، ایستادگی، توانمندی و وحدتی است که عامل اصلی همه اینها است. ما با انسجام و همدلی می توانیم بایستیم؛ امام مظهر وحدت است. خداوند اگر بخواهد عذابی به قومی بفرستد آنها را متفرق می کند و ترس آنها را به دل هم می اندازد؛ یعنی به جای اینکه در مقابل دشمن بایستید به هم مشغول می شوید.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه امام مظهر فقرزدایی است، گفت: یکی از بیشترین تذکرهای امام به مسئولین این است که مواظب فقرا باشید. البته در اسلام «فقر» عزیز نیست و باید از بین برود ولی «فقیر» عزیز است.

وی ادامه داد: حرکت اولیه انقلاب در جهت فقرزدایی و محرومیت زدایی است. البته جامعه دارای طبقات مختلف است، ولی جهت نگاه باید فقرستیزی و اکرام محرومین باشد.

یادگار امام تأکید کرد: اگر ما مراسم رحلت امام را برگزار می کنیم این مراسم برای مردم ایران است، چون ما و نسل های آینده به این مراسم نیاز داریم و امام پرچم و نماد این است که مردم ایران سر در مقابل زیاده خواهی خم نمی کنند و زیر بار ذلت نمی روند؛ همچنین بدانیم که فقط یک ملت دیندار و همراه یکدیگر، دنبال از بین رفتن مشکلات جامعه است.

وی تأکید کرد: مراقب باشیم مراسم سالگرد باید از هرگونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد؛ فضای مجازی نیاز به چاپ خیلی از اقلام فرهنگی را کم کرده است، لذا مراسم را ساده اما با شکوه برگزار می کنیم.

سید حسن خمینی در پایان توصیه کرد: باید هرچه بیشتر به ابعاد معنوی و هرچه کمتر به ابعاد مادی توجه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.