یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عجباً من خلق الله

پایگاه خبری جماران: سید حمید محمدیان طی یادداشتی نوشت:

دیروز عکس های مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی را که دیدم بی اختیار یاد مرحوم حاج احمد آقا افتادم. خدا را شکر کردم که سلاله امام در کمال وجاهت و کیاست در مراسمی بسیار ساده و بی آلایش ، یکی از فرزندان امام را به کسوت جد امجد خویش در آورده اند. 

مطابق قاعده منتظر بودم که دشمنان امام این واقعه را برنتابند و با توجه به کینه ای که با امام دارند ، هجمه به بیت امام را شروع کنند. حدسم درست بود تا انجا که حتی بی بی سی هم به موضوع پرداخت. اما تعجب من از آنجا آغاز شد که برخی با عنوان اعتدال و به بهانه ی اشرافیت به این مراسم انتقاداتی را وارد کردند. حقیقتاً نفهمیدم از کجای حسینیه ی ساده امام، اشرافیت را در آوردند. نیمه شعبان ، گروهی در حسینیه ی امام جمع شده اند و فرزند امام معمم شده است. نه صندلی ها ، نه فرش ، نه میز و نه هیچ چیز دیگر بویی از تجمل ندارد. با خود گفتم لابد دشمنی شخصی با سید احمد دارند و با خامی سخن می گویند و گذشتم. 

اما امروز در کمال ناباوری دیدم سایت جهان نیوز هم به حمله کنندگان پیوسته و در این میان فیلش یاد هندوستان کرده و گریزی هم به خبرگان و داستان حاج حسن آقا زده است. این سایت که شب رد صلاحیت سید حسن تیتر زد که «تیر خلاص به سید حسن خمینی زده شد» ، امروز هم به خیال خود همین مسیر را پیموده است. ساعاتی بعد هم خبرگزاری فارس همین مسیر را اندکی آرام تر طی کرد. 

روی سخنم با مخالفین امام نیست ولی از حضرات خبرگزاری سپاه که همه چیزش از امام است ، تعجب است که در بازی ضد انقلاب قرار می گیرد. در این روزگار که همه مخالفین امام، دست در دست هم داده اند تا نام «خمینی» را از یادها ببرند، آیا سزاست که با جوان زیباروی و محبوب بیت امام اینگونه رفتار کنید؟ نویسندگان سایت جهان نیوز یک بار از خود پرسیده اند که راستی این مراسم چه عیبی داشته که به آن حمله کرده اند؟

در مقام انتقاد نوشته اند «جلسات عمامه گزاری عمومی است ولی این جلسه خصوصی بود». جل الخالق! صدها مراسم در بیوتات مراجع به طور خصوصی برگزار می شود و علما فرزندانشان را به طور خصوصی ملبس می کنند. اصلا یک سوال...اگر فرزند یکی از مراجع، از امام و رهبر انقلاب گرفته تا همه آنها که فوت کردند، اگر تنها یکی در جلسه عمومی ملبس شده بود، بگویید تا من سخنم را پس بگیرم. 

باز نوشته اند  چرا سید احمد روی صندلی نشسته بود» این هم داستان عجیبی است. من خود در مجالس بسیاری بوده ام که طلبه ها قبل از تعمم روی صندلی نشسته بودند. ضمن اینکه موقع عمامه گذاری ، به شهادت تصاویر، سید احمد ایستاده است. 

داستان خبرگان هم که داستان جالبی است. باید از نویسنده جهان نیوز تشکر کرد که نتوانسته دم خروس را مخفی کند و بغض خود را با همین داستان نشان داده است. آخر برادر عزیز !  اگر پدر کسی ـ بر فرض ـ در امتحان خبرگان شرکت نکرد ، پسرش حق عمامه گذاری ندارد؟ این وسط امتحان ندادن سید حسن آقا چه جایگاهی دارد؟ 

خدا روح امام و یادگارش را شاد کند. راستی نکند فردای قیامت خجالت زده ایشان باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.