اگر واقعاً احتمال وجود سلاح شیمیایی، آن هم با ابعادی مبهم، مجوزی باشد که آمریکا به همراه هم پیمانانش بتواند به یک کشور حمله کند. آن روزی که پنج ، شش هزار نفر زن و کودک و مردم عادی در حلبچه در زیر بمب باران شیمیایی صدام شهید شدند و آسیب دیدند، این قدرت های غربی کجا بودند. هیچ یک از این قدرت ها در آن روز احساس خطر نکردند و نه تنها هیچ اقدامی در آن زمان نکردند بلکه تا آخر از صدام حمایت هم کردند.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) از این که هم زمان با مبعث پیامبر عظیم الشان یک کشور اسلامی مورد تهاجم سه قدرت شیطانی قرار گرفت، ابراز تاسف کرد.

به گزارش جماران، دکتر حمید انصاری ابراز داشت: واقعاً در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت این اقدام جنایت کارانه و فاقد هر نوع وجاهت عرفی، حقوقی و بین المللی خود سندی است بر ادعای حضرت امام(س) که آمریکا ام الفساد قرن و شیطان بزرگ است.

وی ادامه داد: تصور می شد یا بعضی ها تصور می کردند که این ها شعار است، اما این حرکت نشان داد که این ها شعار نیست. این کشورها  در روز روشن بدون هیچ نوع توجیه عقلانی، عرفی و حقوقی به یک کشور حمله کردند. این حرکت حتی در نظام های حقوقی خود ساخته بین المل و مدعیان صلح جهانی هم هیچ توجیهی ندارد. حتی این جنایت آن شکل صوری مجوز سازمان ملل را هم نداشت و به صورت آشکار یک کشور مستقل مورد تجاوز قرار گرفت؛ آن هم از ناحیه کسانی که مدعی قانون و حقوق بشر هستند.

قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تاکید کرد: آن چیزی که مایه تأسف است جدای از مواجهه رسمی که دولت ها در قبال این جنایت دارند، از نظر افکار عمومی هر کسی که در جهان داعیه و فطرت  آزادی خواهی دارد، باید این مساله در محافلشان مطرح باشد و از جانب جوانانی که طالب حق و حقیقت هستند دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً احتمال وجود سلاح شیمیایی، آن هم با ابعادی مبهم و اخبار غیر مستند، مجوزی باشد که آمریکا به همراه هم پیمانانش بتواند به یک کشور حمله کند. آن روزی که پنج ، شش هزار نفر زن و کودک و مردم عادی  در حلبچه ظرف چند دقیقه در زیر بمب باران شیمیایی صدام شهید شدند و آسیب دیدند، این قدرت های غربی کجا بودند. هیچ یک از این قدرت ها در آن روز احساس خطر نکردند و نه تنها هیچ اقدامی در آن زمان نکردند بلکه تا آخر از صدام حمایت هم کردند.

انصاری با بیان این که در حال حاضر باید تصاویر و واقعیات آن زمان در رسانه ها انعکاس یابد تا دروغگویی این غربی ها بیشتر از گذشته مشخص شود، گفت:  این واقعیت ها مشخص می کند که پیام انقلاب اسلامی، پیام های جدی و بنیادینی است که باید همچنان پیگیری شود و تحت تاثیر این فضا سازی های غیرواقعی داخلی و خارجی از اصول و شعارهایمان دست برنداریم.

 وی اضافه کرد: تا زمانی که قدرت ها با زور، خودشان را مجاز به هر جنایتی بدانند؛ بشر روی صلح و آرامش را نخواهد دید و راهی هم جز مقاومت در برابر این زیاده خواهی ها نیست. این ها شعارهای اصلی انقلاب است که متاسفانه در داخل کشور کمرنگ شده است. این که اولویت های ما در داخل چیست مقوله دیگری  است اما اولویت های اصلی جامعه  بشری و جهانی، آگاه سازی توده های جهانی و جامعه خود آمریکا نسبت به این اقدامات خلاف حقوق بشر، خلاف قوانین بین المللی و خلاف هر میزان دیگری، است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر دو، سه شهروند  غربی به وسیله افراد مورد حمایت خودشان به واسطه یک عمل نابخردانه تروریستی زخمی شوند، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند اما کشته شدن دیگر ملت های دنیا هیچ ارزشی ندارد و آن را دست آویزی برای توسعه طلبی خود قرار می دهند. اگر در مناطقی که این ها بمب باران کردند واقعاً سلاح شیمیایی وجود داشت که با این موشک ها منفجر می شد و فاجعه انسانی رخ می داد. چطور آن کسانی که مدعی جلوگیری از به کار گیری سلاح شیمیایی هستند خودشان چنین ریسگی می کنند؟

وی در پایان با تاکید بر این که ما به این جنایت از هر زاویه نگاه کنیم، غیر قابل قبول است ولی متاسفانه در هیاهوی تبلیغات کر کننده امپریالیسم رسانه ای غرب صدای حقیقت و مظلومیت انسان ها گم می شود، بیان داشت: جدای از هر نوع بحث در مورد اقدامات دولت سوریه، این اقدام تجاوزگرایانه سه دولت غربی از لحاظ منطق  شناخته شده بین المللی هیچ توجیهی ندارد و هر آزادی خواهی وظیفه دارد که در مقابل این موضوع بایستد و جا دارد که رسانه های موسسه خصوصاً پیرامون سکوت رسانه های غربی در هنگام جنایت حلبچه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.