شورای شهر پس از رای‌گیری با استعفای نجفی مخالفت کرد.استعفای شهردار ۱۶ مخالف و ۴ موافق داشت

به گزارش جماران، در این جلسه که با حضور گسترده رسانه‌ها،‌ عکاسان خبری و خبرنگاران برگزار شده قرار است موضوع استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران تعیین و تکلیف شود.

در این جلسه معاونان شهرداری تهران نجفی را همراهی می‌کنند و  حضور دارند.

گفتنی است که در روزهای پایانی سال گذشته محمدعلی نجفی، شهردار تهران بنا بر آنچه که بیماری جدید خوانده شد، از سمت خود استعفا داد و تا کنون این استعفا را پس نگرفته است.

الویری عضو شورای شهر  شب گذشته از مخالفت اعضای شورای شهر با این استعفا خبر داد اما علاوه بر وی نجفی نیز در پاسخ به این سوال که در صورت مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار چه اتفاقی خواهد افتاد، سکوت کرد.

-پیشنهاد مسجدجامعی برای تشکیل کمیته ویژه بررسی استعفای شهردار در صحن علنی شورا مطرح شد

محمدعلی نجفی در این جلسه پس از سخنان محسن هاشمی در پشت تریبون شورای شهر قرار گرفت و گفت: خانم امانی در ابتدای جلسه عنوان کردند که چه لشکرکشی شده اما این لشکرکشی برای زمانی است که شهردار را بخواهید عزل کنید اما حالا موضوع استفعا مطرح است.

تیم مدیریت شهری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد

وی با بیان اینکه در وهله اول از حمایت‌ها و الطاف شورای شهر چه در روزهای اخیر و چه در هفت ماه فعالیتم و همچنین از حمایت‌های شهروندان و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم، گفت: تیمی در این مدیریت شهری بود که با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و توانست کارنامه موفقی داشته باشد.

نجفی همچنین بااشاره به اینکه آقای هاشمی به درستی در خصوص بخشنامه صحبت کرده‌اند، گفت: علاوه بر بخشنامه‌ای که در ابتدای سال جدید در خصوص حمایت از کالای ایرانی در شهرداری دادیم باید عنوان کنم که شهرداری بخشنامه 32 ماده‌ای در رابطه با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه در ایام نوروز مقاوم سازی و اصلاح پل کریمخان انجام شد ادامه داد: پیمانکار فرصت دو سه ماه را برای اصلاح این پل در نظر گرفته بود اما سه هفته ای تمام شد که جا دارد از کارمندان، کارکنان و پیمانکار تشکر کنیم.

نجفی با بیان اینکه جا دارد از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس تشکر کنم که در ایام نوروز از برنامه‌های شهرداری بازدید کرده و کارکنان ما را تشویق کردند گفت: نوروزگاه کار جدیدی است که امید است این واژه به مرور جا بیفتد چرا که امید است نوروزگاه یک واژه ماندنی بماند چرا که دوستان و افرادی که در این نوروزگاه حضور داشتند را مورد تشویق قرار دادند.

تصور به بن‌بست رسیدن مدیریت شهری نادرست است

محسن هاشمی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه از شهردار تهران تشکر می‌کنم که از ایام نوروز با وجود استعفا، شهر را با جدیت اداره کردند، اظهار کرد: وی اولین بخشنامه خود را نیز در پاسخ به رهنمودهای رهبری و حمایت از کالای ایرانی ابلاغ کردند که از این پس در شهرداری از کالای ایرانی حمایت می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از نظر رونق اقتصادی ، اشتغال و ... بسیار مهم است و در روند بهبود وضعیت مردم موثر است گفت: امروزه در دنیا بحث تولید خدمات نیز مطرح است که یکی از وظایف شهرداری خدمت به مردم است که  آرزو می کنم به اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه بررسی استعفای شهرداری تهران که یک ماه قبل به شورا داده شده امروز در دستور بررسی قرار دارد گفت: همه نکات و تحلیل‌هایی که در رسانه‌ها در این مدت انجام شده محترم است اما باید دو نکته را بیان کنم چرا که  انصاف رعایت نشده است که یکی از آنها بحث دلخوری نجفی از شورا و عدم حمایت شورا از نجفی بود که این تلقی اشتباه ایجاد می ‌کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر از همان روز  اول تا کنون از نجفی حمایت کرده و شهردار نیز بارها در جلسات به این موضوع اذعان داشته است، گفت:‌ نکته دوم بحث به بن بست رسیدن مدیریت شهری است که این تصور نیز نادرست است چرا که شورا در رأس امور شهر قرار دارد و ان شاءالله به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی گفت: دقت داشته باشید که ما با رأی مردم اینجا هستیم و رأی مردم یعنی توجه به خواسته آنها و باید مراقب باشیم که نظارتمان با خواسته‌های مردم هماهنگی داشته باشد.

 

مخالفین و موافقین استعفا شهردار تهران

مرتضی الویری:

برای بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران محرز نیست که علت استعفای نجفی فقط مسئله بیماری است/باید با مردم دقیق و شفاف صحبت کنیم.

خداکرمی :

اینکه شما دلیل استعفا را بیماری مطرح کردید، توجیه‌پذیر نیست/ما شاهد بودیم برخی در سال‌های گذشته نیز اقدام به قهر کردن کردند و حتی لطمه‌ای به کشور نخورد. پذیرش استعفا قبل از درمان معنا ندارد بیماری شما (شهردار تهران) ربطی به استعفا ندارد چرا که درمان آن تنها یک ماه زمان می‌برد و پذیرش استعفا قبل از درمان معنا ندارد. تشریف ببرید، درمان کنید و مجددا برگردید.

حیبیب زاده: 

اگر امروز ایشان به این نتیجه رسیده که نمیتواند همین امروز درباره شهر تصمیم قطعی بگیریم/ با توجه به مشکلات و بدهی های شهر حتی یک ثانیه تاخیر در تصمیم گیری را جایز نمیدانم

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.