محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد که حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به زودی به آنکارا سفر می کنند

به گزارش جماران، رسانه های ترکیه اعلام کردند که روسای جمهوری و وزرای خارجه ایران و روسیه برای شرکت در دور دوم نشست سران سوچی برای مذاکره در خصوص تحولات سوریه به آنکارا می آیند.
بنا به اعلام شبکه خبر ترک، این نشست سه جانبه با حضور مقامات ایران، روسیه و ترکیه در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران برگزار می شود.
به نوشته رسانه های ترکیه، نشست وزرای امور خارجه در روز 14 فروردین و نشست سران نیز در روز 15 فروردین ماه در آنکارا خواهد بود. 
سفیر کشورمان با تایید کلیت این خبر در جریان دیدار با امیت کیلر رئیس شورای روابط تجاری ایران و ترکیه و اعضای این شورا، در خصوص آخرین وضعیت روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کرد.
طاهریان فرد در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط و مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان ایران و ترکیه و دیدار منظم مقامات ارشد دو کشور بیان کرد: روند رو به رشد همکاری میان حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری به ویژه روابط بخش های خصوصی دو کشور رضایت بخش است.
وی بر ضرورت گسترش این روابط به ویژه در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت و بهره برداری از پروژه های زیربنایی در ایران و ترکیه تاکید کرد.
سفیر کشورمان در ترکیه همچنین افزود: بخش های اقتصادی در سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل مجموعه روابط میان بخش خصوصی دو کشور آماده ارایه خدمات هستند.
امیت کیلر رئیس شورای روابط تجاری ترکیه و ایران نیز در این دیدار بر نقش موثر مجموعه اعضای شورا و کارفرمایان بخش خصوصی ترکیه در تقویت روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: اعضای این شورا، مصمم به توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران هستند و تمامی تلاش خود را جهت نیل به اهداف و چشم انداز تجارت 30 میلیارد دلاری مورد نظر روسای جمهور دو کشور به کار خواهند بست.
در این نشست، تجار و کارفرمایان ترکیه ای، راهکارهای مناسب توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان خود با طرف ایرانی را به تفکیک تبیین و تشریح کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.