پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به مناسبت سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی؛

هزینه‌‎» ‎‌تشریفات» را خرج فقرا و مستمندان کنید

تمام مسئولین جراید را به روح بزرگ امام و شهیدان‌‎ ‎‌انقلاب اسلامی قسم می‌دهم که دست از این کارها بردارند. از آنها مجدانه‌‎ ‎‌می‌خواهم که از این استفاده مالی بگذرند و دیگران را تشویق نمایند که پول‌‎ ‎‌این کارها را خرج فقرا و مستمندان کنند.

به گزارش جماران؛ مرحوم حاج سید احمد خمینی ‌‌در خاطرات خود آورده است:

 

اینجانب بارها تذکر داده‌ام که نباید دست به کارهایی بزنیم که در آینده‌‎ ‎‌برای مردم و سردمداران حکومت به عنوان روش مورد قبول باشد. باید تلاش‌‎ ‎‌کنیم که دچار تشریفات زاید نگردیم.

حضرت امام در سال 58 بعد از‌‎ ‎‌انجام رفراندوم که مرتباً روزنامه‌ها آگهی های تبریک را چاپ می‌کردند به من‌‎ ‎‌فرمودند که به روزنامه‌ها بگویید این کار طاغوتی را انجام ندهند و آن را‌‎ ‎‌متوقف کنند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که در شهرکرد داشتند،‌‎ ‎‌فرمودند: من دوست دارم روی سنگها و خاک کوچه‌های شما راه بروم و هرگز‌‎ ‎‌برای من کوچه و خیابانی را آسفالت نکنید که این کار زشتی است.

همۀ‌‎ ‎‌دست اندرکاران نظام با سخنان رهبر انقلاب موافق‌اند. آقای رئیس جمهور‌‎ ‎‌به استانی تشریف می‌برند، سری به روزنامه‌ها بزنید، دهها صفحه پر از‌‎ ‎‌تبریک سفر ایشان به آن استان است! و اکثر تبریک ها مثل هم! میلیونها تومان‌‎ ‎‌خرج این آگهی هاست! ریاست جمهور عزیز چه احتیاجی به این نوع کارها‌‎ ‎‌دارند؟ خوشامدگویی کسانی که می‌توانند پول این آگهی ها را بدهند چه‌‎ ‎‌نفعی برای مردم و ریاست جمهوری دارد؟! آیا بهتر نبود اینگونه مخارج را‌‎ ‎‌به جای این کارها، خرج دارو یا غذای فقرا و مستمندان می‌کردیم.‌

‌‌این کارها امروز برای ریاست محترم جمهوری است فردا برای فلان‌‎ ‎‌وزیر، پس فردا برای استاندار! مسلماً ریاست جمهور عزیز ما که خود من‌‎ ‎‌یکی از ارادتمندان جدی ایشان هستم، راضی به این کارها و تشریفات زاید‌‎ ‎‌نیستند.‌

‌‌اگر امروز جلوی این قبیل کارها گرفته نشود فردا ترک کردنشان برای‌‎ ‎‌دیگران توهین تلقی می‌شود. نباید اجازه دهیم که در چنین مسیر تلخ و‌‎ ‎‌ارزش کشی بیفتیم.

تمام مسئولین جراید را به روح بزرگ امام و شهیدان‌‎ ‎‌انقلاب اسلامی قسم می‌دهم که دست از این کارها بردارند. از آنها مجدانه‌‎ ‎‌می‌خواهم که از این استفاده مالی بگذرند و دیگران را تشویق نمایند که پول‌‎ ‎‌این کارها را خرج فقرا و مستمندان کنند.

از کارهای عادی ریاست‌‎ ‎‌جمهوری و سایر مسئولین نظام و انقلاب رسیدگی به کارها در سراسر‌‎ ‎‌کشور است. همه باید سعی کنیم با تلاش در راه سازندگی ایشان را مدد‌‎ ‎‌کنیم که رضای خدا و مردم در این است.‌

 

مجموعه آثار یادگار امام. جلد دوم. ص 560- 561

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.