پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به بهانه درگذشت آیت الله نصرالله شاه آبادی؛

خاطره ای جالب از ملاقات مرحوم آیت الله شاه آبادی با امام

آقای هاشمی به شوخی به من گفتند آقای شاه آبادی، همه شاه ها از بین رفته اند و بهتر نیست به جای شاه آبادی فامیل تان را خمینی آبادی بگذارید. من به ایشان گفتم که همه درست است که همه شاه ها از بین رفته اند، ولی فقط یک شاه مانده که آباد است و مایه افتخار حضرت امام بودند، و آن هم آیت الله شاه آبادی رحمت الله علیه بودند

به گزارش جماران؛ مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی در خاطرات خود آورده است:

یک روز خدمت ایشان(امام) رسیدم و برادرزاده ام را هم با خودم بردم که می خواست ملبس شود.

امام تشریف آوردند و اعضاء هیات دولت و آقای هاشمی هم در جلسه حضور داشتند. به امام عرض کردم برادرزاده ام را آوردم ام برای معمم شدن به دست حضرتعالی. امام بدون فوت وقت عمامه را بر سر برادر زاده ام گذاشتند. من به مزاح عرض کردم، آقا یک صلواتی یا بسم اللهی می گفتید. جمیعت خندیدند. تیمسار ظهیر نژاد گفتند بلند صلوات بفرستید و همه بلند صلوات فرستادند.

در ادامه آقای هاشمی به شوخی به من گفتند آقای شاه آبادی، همه شاه ها از بین رفته اند و بهتر نیست به جای شاه آبادی فامیل تان را خمینی آبادی بگذارید. من به ایشان گفتم که همه درست است که همه شاه ها از بین رفته اند، ولی فقط یک شاه مانده که آباد است و مایه افتخار حضرت امام بودند، و آن هم آیت الله شاه آبادی رحمت الله علیه بودند. امام هم به نشانه تایید فرمودند صحیح است. ( اشاره به شاگردی حضرت امام نزد حضرت آیت الله شاه آبادی فقید)

امام بسیار از مرحوم پدرم به بزرگی یاد می کردند. سالها شاگردی آیت الله العظمی شاه آبادی را کردند و خود را مدیون ایشان می دانستند.

امام یادم هست که فرموده بودند، در حوزه عالم فقیه و با سواد و فیلسوف شاید زیاد باشد، ولی اینکه در عین حال چنین شخصیتی، در عین علم و سواد، مبارز هم باشد جای تعجب دارد. و مرحوم آیت الله شاه آبادی چنین شخصیتی بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.