تنها یک روز تا استیضاح سه وزیر دولت دوازدهم مانده است و برخی از نمایندگان استیضاح وزیر کار را باج خواهی و گروهی دیگر رای اعتماد وزیر راه را قطعی و استیضاح وزیر کشاورزی را به حق می دانند، حال همه چشم ها به صحن بهارستان برای مشخص شدن حقایقی از این ماجراست.

پایگاه خبری جماران: چندماهی است که از گوشه و کنار خبر احتمال استیضاح چهار وزیر دولت دوازدهم که کمتر از یک سال است از مجلس رای اعتماد گرفته اند به گوش می رسد؛ اما تا هفته گذشته که خبر اعلام وصول استیضاح از سوی یک عضو هیات رئیسه در صحن علنی قرائت شد هیچ کس قطعی بودنش را تایید یا تکذیب نمی کرد.

ماجرای استیضاح وزرای کار، راه و جهاد کشاورزی سر دراز دارد، هر سه در دولت گذشته نیز در این سمت حضور داشتند و پیشتر  چندین نوبت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی حضور یافتند و حتی از مجلس کارت زرد گرفتند. پیش تر نیز حرف و حدیث هایی از استیضاح شان مطرح بوده یا به جنگ با استیضاح رفتند و پیروز از آن بیرون آمدند.

حالا امروز، در شرایطی که کشور دو حادثه مهم و تاثربرانگیز سانچی و سقوط هواپیمای شرکت آسمان را در کمتر سه ماه پشت سر گذشته است، مجددا صحبت هایی از استیضاح ربیعی و آخوندی که مستقیم و غیرمستقیم با این موضوع مرتبط بودند، مطرح و با همه حواشی آن اعلام وصول شد. اما ماجرای  استیضاح حجتی از جنس دیگری است؛ نمایندگان بر این باورند او در تنظیم بازار  عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی ناکارآمد بوده است و نتوانسته طبق قانون زمینه صادرات این محصولات را فراهم کند؛ در نتیجه زمینه متضرر شدن کشاورزان را فراهم آورده است.

حالا تنها یک روز تا شروع استیضاح این سه وزیر مانده و راه روهای بهارستان پر از پچ پچه هایی که از سرانجام این ماجرا حکایت می کند.

نقوی حسینی: استیضاح ربیعی از جنس نظارت مجلس بر وزرا نیست

سید محمدحسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی در گفت و گو با جماران ، درباره حواشی استیضاح ربیعی و باج خواهی دانستن آن؛ گفت: معتقدم استیضاح آقای ربیعی از جنس نظارت مجلس بر دولت نیست. جنسش با سایر استیضاح ها متفاوت و مبتنی بر مطالبات فردی است.

وی ادامه داد: اما معتقدم استیضاح آقایان حجتی و آخوندی کارکردی است. البته این برداشت من است و ممکن است اشتباه کنم!

لاهوتی: استیضاح آقای آخوندی به صلاح کشور نیست/ می خواهیم با استیضاح حجتی را راحت کنیم

مهرداد بائوج لاهوتی نیز در همین راستا به خبرنگار جماران گفت: شخصا با استیضاح آقایان آخوندی و ربیعی مخالفم اما با استیضاح آقای حجتی موافقم و تلاش بنده هم در این راستاست.

وی با تاکید بر اینکه به نظر من رای اعتماد آقای آخوندی قطعی است، تصریح کرد: هرچند حادثه ای که در کشور رخ داد، حادثه تلخی بود و افکارعمومی متاثر شد اما اگر بنا را بر ریشه یابی بگذاریم، باید بگوییم به این موضوع که سن ناوگان هوایی ما بالاست و نیاز به نوسازی دارد و  برای حل این موضوع با سه کمپانی بزرگ دنیا قرارداد بست و تلاش خودش را کرد.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی افزود: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و سفرهای داخلی و خارجی افزایش می یاد این استیضاح چندان به صلاح  کشور نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که علت موافقت شما با  استیضاح وزیر کشاورزی به چه دلیل است، گفت: ایشان به دروغ جشن خودکفایی گندم گرفتند، زمین های کشاورزی ما در کشور به سرعت در حال تغییر کاربری است. علاوه بر این، ایشان اظهار کردند نمی توانند در برابر واردات بی رویه مقاومت کنند و ما می خواهیم با استیضاح ایشان را راحت کنیم.

لاهوتی درباره اینکه نظر فراکسیون مستقلین در این باره چیست، گفت: تاکنون  دو وزیر؛ یعنی آقایان آخوندی و ربیعی از ما تقاضای برگزاری جلسه کرده اند و ما پذیرفتیم اما اینکه بعد از جلسه صبح فردا چگونه اظهارنظر کنیم، متفاوت است.

وی ادامه داد: بعد از جلسه تصمیم خواهیم گرفت آیا به مساله ورود پیدا کنیم یا نه، چگونه ورود پیدا کنیم؛ به صورت فراکسیونی یا آتش به اختیار همگی موضوعاتی که فردا بر سر آن تصمیم خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.