پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

آیت الله هاشمی شاهرودی: امام در تاریخ زنده خواهد ماند و یک فلش در وجدان تاریخ خواهد بود

رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش جماران،  همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی شاهرودی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم امام راحل حضور یافتند و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند. 

 اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام  همچنین با یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

در این مراسم آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: در کنار مرقد نورانی امام راحل با آرمان‌های آن بزرگوار تجدید میثاق می‌کنیم و امیدواریم خدا این توفیق را به ما بدهد که در راه ایشان پایدار و استوار باشیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این موضوع که مردان بزرگ همواره زنده‌اند، گفت: زندگی انسان‌های برگزیده به بقای گوشت و پوست آنها نیست، بلکه زندگی آنها در آثار وجودی و برکات افعال و کردار آنها است.
وی با تشریح شخصیت عظیم امام راحل افزود: خداوند بزرگترین توفیقات را به امام بزرگوار داد و او با اخلاص، همه وجود خود را در راه خدا وقف کرد و انقلاب اسلامی و تحول بزرگ ناشی از آن، از جمله رویش‌های ظلم‌ستیزانه در گوشه و کنار جهان و نیز بیداری اسلامی بخشی از ثمرات زندگی پربرکت امام(ره) است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با برشمردن شاخصه‌های حرکت الهی امام خمینی گفت: اولین شاخصه نهضت بنیانگذار انقلاب، ویژگی الهی، فقهی و شرعی حرکت ایشان است. شاخصه دوم انقلاب به رهبری امام امت، تکیه بر عقل و سیره عقلا بود که در موفقیت انقلاب و پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی و اقتدار آن مؤثر بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شاخصه سوم رهبری امام راحل را شرکت دادن توده‌های مردم و آوردن آنها به صحنه دانست و گفت: اقتدار اسلامی و ملی ما و البته به حضور مردم، وحدت و تبعیت از راه امام و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به توجه حضرت امام به موضوع بازنگری قانون اساسی، تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکی از آثار این بازنگری دانستند که با نظر و نگاه عمیق سیاسی اجتماعی امام خمینی در قانون اساسی گنجانده شد.
همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با قرائت فاتحه یاد و خاطره یادگار امام، مرحوم حاج سیداحمد خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.