پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تجدید میثاق رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی (س)؛

آیت الله آملی لاریجانی: امام خمینی (س) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام خمینی (س) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند، گفت: اینکه امروز همه مردم ما در صحنه هستند و در مقابل تهدیدات کشور‌های سلطه به میدان می آیند و گاهی جلوتر از مسئولین در میدان هستند، برآمده از تعلیمات حضرت امام راحل (س) است.

پایگاه خبری جماران، سجاد انتظاری:  آیت الله آملی لاریجانی  رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی در آستانه دهه مبارک فجر، صبح امروز  با حضور در حرم امام خمینی (س) با آرمان‌های امام راحل (س) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (س) نیز رئیس قوه قضائیه را در این مراسم همراهی کرد.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (س) تحولی عظیم در ابعاد نظری و عملی جامعه اسلامی، خصوصا در کشور ما ایجاد کرد.

 رئیس قوه قضائیه  با بیان اینکه معنای اعم جامعه اسلامی خیلی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در بعد نظری انقلاب ما یک انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن یک نظام سیاسی لیبرالی و مردمسالاری دینی در دنیا بود. تحلیل اینکه چگونه این نظام فلسفی رقیب لیبرال دموکراسی غربی شد، نیاز به فرصت کافی دارد.

وی افزود: این نظام ارزش هایی را بنیان نهاده است که واقعا نظام های فلسفی غرب در بُعد سیاسی نمی توانستند اینطور نظامی را که در آن هم مردمسالاری و هم ارزش های الهی و دینی و اخلاقی دارد، بنیان بگذارند.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: بُعد نظری نظام نیازمند تبیین و تحقیق بسیار است و حملات کشور‌های سلطه علیه جمهوری اسلامی در شرایط امروز ناشی از همین بُعد نظری است. این نقش را ما که در درون این نظام و در جمهوری اسلامی هستیم، شاید چندان احساس نمی کنیم؛ اما در بیرون این نظام، این امر بسیار برجسته و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: امروز دیگر کسی از سکولار بودن دنیا و حرکت به طرف سکولاریزه شدن سخن نمی گوید که بخشی از آن ناشی از انقلاب اسلامی و تأثیرات آن در بیرون مرز‌هاست.

رئیس قوه قضائیه در تبیین ابعاد عملی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (س) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند، افزود: اینکه امروز همه مردم ما در صحنه هستند و در مقابل تهدیدات کشور‌های سلطه به میدان می آیند و گاهی جلوتر از مسئولین در میدان هستند، برآمده از تعلیمات حضرت امام راحل (س) است. احیای ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی کار امام راحل  (س) بود و رسیدگی و توجه به محرومان یک تأکید مؤکد حضرت امام (س) بود.

وی گفت: اینکه مسئولان جمهوری اسلامی و نهاد‌های این نظام چقدر توانسته اند به اهداف جمهوری اسلامی قرابت داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند، تابع این است که شاخص هایی را که امام از تعالیم اسلام و انبیاءِ الهی برای این ملت و نظام ترسیم نمودند، چقدر رعایت کرده باشند. جمهوری اسلامی با نهاد‌هایی که در اختیار دارد، در مسیر کلی این ارزش ها حرکت کرده است؛ هم قوه قضاییه و هم قوای دیگر کشور تلاش خودشان را کرده اند؛ اما مسلما تا آن اهداف بلند هنوز فاصله دارند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه همه مسئولیم برای پاسداشت این انقلاب و نگهداری این ارزش‌ها تلاش کنیم، اظهار داشت: قوه قضائیه با تلاش های شهید آیت الله دکتر بهشتی، معمار این قوه در اول انقلاب و تلاش‌هایی که مسئولان بعدی این قوه انجام داده اند، در این مسیر گام برداشته است.

وی گفت: امروز با مجموعه ای به نام قوه قضائیه مواجه هستیم که هم به لحاظ قوانینی که اجرا می شود پیشرفته تر است و هم از لحاظ رسیدگی ها بسیار توسعه پیدا کرده است. در عین حال هنوز کاستی هایی مثل بحث اطاله دادرسی وجود دارد که امیدواریم با تلاش دوستان و کار‌هایی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت می گیرد، این کاستی ها برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: نظام قضایی کشور رو به تکامل است و مثل هر نهاد دیگری با افت و خیز‌هایی مواجه بوده؛ ولیکن بحمدالله مسیر کلی آن مسیر تکامل است. در کل جامعه اسلامی، هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه و هم نهاد‌های دیگر دست در دست هم می توانند اهداف بلندی را که امام برای این ملت ترسیم کرده بودند، به فعلیت برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.