عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پولی که دولت دارد برای ملت است و متعلق به هیچ شخصی نیست. خیرین و آنهایی که بودجه های غیرمترقبه دارند باید حمایت کنند، همچنین همگان در داخل و خارج باید کمک کنند تا مشکلات موجود در کشور حل شوند

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور باید چه اقداماتی در راستای تحقق مطالبات عمومی انجام دهد، گفت: مشکلات جامعه ما، کاملا روشن هستند. مساله بیکاری، ایجاد اشتغال، گرانی، اعتیاد، مساله گرد و غبار و آلودگی هوا از مشکلات عدیده کشور است و برای حل مشکلات، اراده ای عمومی لازم است. بدون شک هر یک از قوا به تنهایی نمی توانند مشکلات کشور را رفع کنند، بلکه اراده عمومی در داخل و خارج می تواند راه گشا باشد. 

وی افزود: پس از اراده عمومی، همت عمومی نیاز است. بدین معنا که هر دستگاهی باید، بر اساس شرح وظایفی که دارد، همت کرده و این کار را اجرایی و عملیاتی کند. برای نمونه در زلزله کرمانشاه، ظرف یک هفته آواربرداری صورت گرفت و تکلیف قربانیان، چگونگی اسکان و ساخت و سازهای مجدد آنها روشن  و کار بازسازی شهر آغاز شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: امروز هرکس وارد مناطق زلزله زده کرمانشاه شود، می بیند که برای زلزله زدگان، کانکس های اسکان قرار دادند و برخی نیز اقدام به ساختن ساختمان های جدید کرده اند. این مساله نمایانگر همت و اراده ای عمومی برای کمک به زلزله زدگان است که باید برای سایر مشکلات نیز از چنین رویکردی استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: مساله بعدی، موضوع حمایت است. همانگونه که رئیس جمهور اظهار داشت: پولی که دولت دارد برای ملت است و متعلق به هیچ شخصی نیست. خیرین و آنهایی که بودجه های غیرمترقبه دارند باید حمایت کنند، همچنین همگان در داخل و خارج باید کمک کنند تا مشکلات موجود در کشور حل شوند.

اکرمی در ادامه گفت: نبود اراده، همت و حمایت عمومی از دولت، به منزله موانعی قلمداد می شوند که در این مسیر وجود دارند. دولت و سایر قوا مشغول برطرف کردن مشکلات هستند، اما نیازها به حدی است که از تنها ناحیه یک نفر برآورده نخواهند شد. 

وی با بیان اینکه امروز مخالفان دولت بدان معنا که مانع اقدامات دولت شوند وجود ندارند، گفت: برای نمونه اگر دولت بخواهد موضوع آلودگی هوا را برطرف کند، هیچ کدام از مخالفین، مانع اقدامات آن در این حوزه نخواهند شد. دولت در این زمینه می تواند به سبک سازی شهرها روی بیاورد. این اقدام تنها با خروج ادارات و سازمان های غیرضروری و پادگان ها از شهرها میسر است. برای نمونه سازمان چای و سازمان عشایر به چه درد این شهر می خورند و قرار است برای آن چه کاری کنند؟ پادگان های نظامی غیرضرور چه دردی از این شهر را دوا می کنند؟ این پادگان ها باید با همت نیروهای نظامی به خارج از شهر منتقل شوند تا پروژه سبک سازی پیاده شود. 

وی در پایان گفت: ماشین های دودزا نیز برای خروج از چرخه حمل و نقل، نیازمند کمک دولت و بانک ها(به منظور تهیه وام) هستند. از این رو، مخالفین دولت به گونه ای نیستند که بخواهند مانع رفع مشکلات نظیر آلودگی هوا، بیکاری و اعتیاد شوند. 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.