هر چند این اظهارات پیش از آغاز اتفاقات اخیر مطرح شده است اما به نظر می رسد رئیس دولت مهرورز نیز مانند دیگر همکارش در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر وجود مدیران ناعادل و جدایی مردم از دولت تاکید دارد.

حوادث روزهای اخیر، فارغ از نتایجی که به دنبال خواهد داشت، توانست سکوت مسئولان نظام در هر سطح مدیریتی را بشکند؛ تا جایی که اعتراف کردند گروهی از مردم  نسبت به وضع موجود ناراضی هستند. در این بین عده ای و به طور خاص مخالفان دولت پیشین شخص رئیس جمهور، هیات دولت و برنامه های اقتصادی اش را هدف حملات خود قرار می دهند.

 به گزارش جماران، در این میان برخی از چهره های سیاسی ازجمله محمدباقر قالیباف که جدی ترین رقیب انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات سال 92 و از منتقدان جدی وی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود؛ در واکنش به اتفاقات اخیر گفته است: انباشت مشکلات اقتصادی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی باعث نارضایتی مردم شده است و فسادها و سوءاستفاده‌‌، رانت‌خواری و رفتارهای تبعیض‌آمیز کسانی که من به آن‌ها می‌گویم «فرصت طلبان 4 درصدی»، سبب شده که احساس تبعیض، بستری اجتماعی برای سوءاستفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرده است: در اغتشاشات چند روز اخیر، دیدیم که دشمن چگونه اعتراضات به حق مردم را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق داد؛ ضدانقلاب نشان داد، هر چه تاکنون شعار مردم داده است، فریبی بیش نبوده است. کدام مردم‌دوستی؟ ناامنی ایجاد می‌کنند، کسب و کار مردم را مختل می‌کنند، به اموال عمومی آسیب می‌زنند و پرچم کشور را به آتش می‌کشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط خاص موجود، تصریح کرد: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که باید با یکپارچگی ملی در برابر این آشوب‌گری‌ها ایستاد، بنده بر این باورم که هرگونه سیاسی‌کاری و تسویه‌حساب جناحی و سیاسی، خلاف مصلحت و منافع مردم و کشور است.

قالیباف تأکید کرد: پس از رفع اغتشاش، باید زمینه این فرصت‌طلبی‌ها را، که همان مشکلات معیشتی است، برطرف کرد، نگرانم که مشکلات و مطالبات اصلی مردم در این فضای ایجاد شده فراموش شود، لذا همه باید بعد از آرام شدن فضا، از واقعیت‌های جامعه دور نشویم و در حل مسائل مردم تعلل نکنیم.

به گزارش جماران، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق که دولت فعلی و بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی،  وضعیت کنونی را از پس لرزه های، سیاست های هشت ساله دولت وی می دانند نیز  هفته گذشته در اظهاراتی مشابه آنچه قالیباف مطرح کرده است، گفت:  مدیران غیر مردمی و غیرالهی ، مردم را ضعیف ، فقیر، بی اطلاع و تحقیر شده می خواهند تا بتوانند به راحتی حکمرانی نمایند؛ از غم مردم بی اطلاعند و یا خود را به بی اطلاعی می زنند. خود را برتر از مردم می پندارند و برای توده های مردم حقی قائل نیستند.  تصور می کنند که مالک زمین ومردمند. مردم را برده و رعیت و خود را ارباب آنها می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:  ثروت عمومی را به انحصار در می آورند و مانند اربابان جلوی بهره مندی مردم را می گیرند.   با هر اقدامی که به نفع توده های مردم است مخالفت می کنند. می گویند اگر سطح زندگی مردم بالاتر برود دیگر از آنان تبعیت نمی کنند.    خودشان را معیار حق می دانند و هر اعتراض و انتقادی را به عنوان مخالفت تلقی و با آن برخورد می کنند.    از شما مردم عذر می خواهم ولی باید بگویم که عده‌ای به من می‌گفتند تو داری با این طرحها مردم را پر رو می کنی.    معلوم است که اندیشه مدیران غیر الهی و غیر مردمی، شیطانی است.

رئیس جمهوری سابق تاکید کرد: کسانی که در مناصب قدرت قرار گرفته‌اند باید دائماً خواست و نظر ملت را بشنوند و همواره خود و برنامه های خود را در این جهت اصلاح و تنظیم کنند. بعضی از افراد، ملت، انقلاب، جمهوری اسلامی، حق، عدالت، آزادی و خون شهیدان را به شوخی گرفته‌اند. انقلاب آمد که ظلم نباشد و دفاع از مظلوم آسان شود و ارزش تلقی گردد. نه اینکه خدای ناکرده از ظالم حمایت و مظلوم نکوهش شود.

هر چند این اظهارات پیش از آغاز اتفاقات اخیر مطرح شده است اما به نظر می رسد رئیس دولت مهرورز نیز مانند دیگر همکارش در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر وجود مدیران ناعادل و جدایی مردم از دولت تاکید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.