آن مرحوم علی رغم بیماری، تا آخرین روزهای عمر پر برکت خویش در دفتر امام راحل یاور محرومانی بود که هر روز برای حل مشکلات خویش به جماران مراجعه می کردند.

حاج سید رحیم میریان از اعضای دفتر امام خمینی و پدر شهید سید مهدی میریان، صبح امروز 27 آذرماه 1396 بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران، مرحوم میریان از سال 1360 به عنوان یکی از پاسداران و خادمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جماران مشغول به فعالیت شد.

آن مرحوم علی رغم بیماری، تا آخرین روزهای عمر پر برکت خویش در دفتر امام راحل یاور محرومانی بود که هر روز برای حل مشکلات خویش به جماران مراجعه می کردند.

برگزاری مجلس عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) در حسینیه جماران، از دیگر نقاط درخشان زندگی ایشان بود که در یاد مردم جماران و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باقی است.

پایگاه خبری جماران این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

مراسم نماز و تشییع بر پیکر آن مرحوم فردا سه شنبه 28 آذرماه ساعت 13 و 30 دقیقه از حسینیه شماره یک جماران به سمت حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار می شود و پیکر ایشان در صحن غربی حرم مطهر امام خمینی (س) دفن خواهد شد.

همچنین مراسم سومین روز درگذشت مرحوم سید رحیم میریان روز پنجشنبه از ساعت 14 تا 16 در حسینیه شماره دو جماران واقع در خیابان جماران، خیابان شهید هاشمی برگزار خواهد شد.

 

 

زندگینامه

سید رحیم میریان فرزند سید جواد در سال 1324 در شهر اصفهان به ‌‎ ‎‌دنیا‌‎ ‎‌آمد. وی که به شغل آزاد می‌پرداخت باپیروزی انقلاب و تشکیل ‌‎ ‎‌سپاه پاسداران ‌‌به این نهاد انقلابی پیوست. خدمات صادقانه ایشان موجب ‌‎ ‎‌گردید که از طریق حضرت آیت‌الله طاهری اصفهانی به مرحوم حاج ‌‎ ‎‌احمد آقا‌‎ ‎‌معرفی شده و در روز هشتم شهریور 1360 به تهران بیاید تا‌‎ ‎‌با‌‎ ‎‌حضور در بیت حضرت امام به خادمین و پاسداران بیت شریف حضرت ‌‎ ‎‌امام بپیوندد.‌

بر اساس خاطراتی که در کتاب خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی منتشر شده اولین دیدار او با امام خمینی (س) در دوازدهم بهمن ماه سال 57 بوده و با بروز غائله کردستان، به عنوان بسیجی، در آن مناطق مأموریت یافت و پس از پایان این مأموریت به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و هشتم شهریور ماه سال 60 به عنوان محافظ، در خدمت بیت امام خمینی (س) قرار گرفت.

او در خاطراتش از بیت امام نوشته است: « در بیت امام بنده مخارج روزمره منزل امام، دفتر و نیز منزل حاج احمد ‌‎ ‎‌آقا‌‎ ‎‌را‌‎ ‎‌بر عهده داشتم. مخارج منزل حضرت امام توسط آقای حسن ‌‎ ‎‌صانعی ‌‌پرداخت می شد. بچه ها‌‎ ‎‌می رفتند خرید می کردند و ماهیانه صورت ‌‎ ‎‌حساب را‌‎ ‎‌به من می دادند و پولش را‌‎ ‎‌از من می گرفتند. من هم آن ‌‎ ‎‌صورت حساب ها‌‎ ‎‌را‌‎ ‎‌جمع می کردم و روی یک برگه می نوشتم و خدمت ‌‎ ‎‌آقای صانعی می دادم، آقای صانعی هم آنها‌‎ ‎‌را‌‎ ‎‌خدمت امام می داد و ‌‎ ‎‌بودجه اش را‌‎ ‎‌از امام می گرفت. امام برای خودشان مشخص کرده بودند ‌‎ ‎‌که خرج ماهیانه منزلشان باید بیست هزار تومان باشد اگر کمتر بود که ‌‎ ‎‌چه بهتر ولی نباید از بیست هزار تومان بیشتر می شد.‌»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.