«سپاسگزارم که صبورانه حرف‌های کنایه آلود و گاه بی‌ادبانه برخی را تحمل می‌کنید اما استدعا دارم چنان که وعده داده‌اید به رسم بزرگان و بزرگ زادگانی که از تبار آنهائید ، دستان دوستان منتقد را بگیرید»

به گزارش جماران، در نامه ی وارده ای به قلم محمدصادق دهنادی خطاب به یادگار امام آمده است: 

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حضرت آیت‌الله حاج سید حسن خمینی

تولیت آستان مقدس امام روح‌الله(ره)

سلام‌علیکم

پس از تحیت ، مرقومه‌ی جنابعالی درباره‌ی پاسخگویی به سوالات بودجه‌ای موسسات مرتبط با  بیت امام راحل که در صفحات شخصی و فضای مجازی منتشر گردید ، یک گام بزرگ قابل تکرار برای موسسات خاص بود که در دل آن چند نکته و درس برای همه وجود دارد.

۱- گرچه برخی موسسات عمومی و یا مذهبی کمک‌هایی از بودجه کشور دریافت می‌کنند و لزوما به مجلس پاسخگو نیستند؛ خوب است که در شرایط کنونی که جوانان کشور به شدت تحت تحریک سیاسیون دچار سوالات متنوع و متفاوت هستند؛ دیگران نیز از این گام بزرگ شما تاسی کرده و سوالات جامعه را شنیده و به آن جواب دهند.

۲- بسیاری از سوالات کنونی که برخی از آن به نحو زننده‌ای مطرح می‌شود، ناشی از کم کاری نیروهایی است که سالها وظیفه مفاهمه با اجتماع را داشته‌اند و عمل نکرده‌اند. فی‌الجمله در همان زمانی که حواشی بی شماری درباره ساخت حرم امام ایجاد شد ؛ نیاز بود که سالها کم کاری در خصوص تشریح فرآیندهای طرح و تایید و تصویب و اجرای این پروژه‌ی ملی به جامعه توضیح داده شود تا لااقل آن‌ها که دل در گرو انقلاب دارند ، بدانند، منشا اختلاف چیست و چرا مسئله به این مهمی که سالها نیز جلوی چشم همه افراد مطلع کشور در حال انجام بوده ، به یکباره به این نحو مطرح و نقد شده است.

باید روابط عمومی و بخش‌های مرتبط با اقناع و مفاهمه با افکار عمومی به طوری جدی توبیخ و فعال شوند.

۳- اگر بخشی از جامعه دلسوز ما از مدیریت و مشکلات آن هیچ نمی‌داند و اینچنین بی‌پروا به برخی نهادها حمله می‌کند ، باید از شما و خیلی از محترمین که این روزها زیر بار نامسئولانه‌ترین انتقادها هستند، عذرخواهی کرد.

چه‌کسی است که نداند بخش اعظم تمام بودجه شما و تقریبا همه نهادهای کشور صرف کارمندداری و امور جاری می‌شود و در کشور سرتاپا دولتی ما که اگر یک نفر از بیکار شود فریادهای ترحم برانگیز از هر سو برمی‌خیزد.

همه‌ی ما بودجه خوار نفت هستیم.

مطلعین می‌دانند بیت امام و موسسات وابسته صدها نهاد و موسسه فقط در حال حقوق دادن به خیل کارکنانی است که چاره‌ای جز حفظ وضعیت معیشتی حداقلی آنها فعلا وجود ندارد. بنابراین چه خوب است آن دوست عزیز که مدعی است که با ۵ درصد بودجه سایت مرکزتان را اداره می‌کند و نمی‌داند این ردیف‌های نمایشی بودجه، از شو رسانه‌ای تا تحقق و هزینه‌کرد چه راهی را می‌پیماید را جهت تنویر سایر دوستان به موسسه ببرید تا یکسال تجربه نماید.

۴- جامعه‌ی ما سرشار از سوءتفاهم است . تصور می‌کنم ؛ دعواهای بی‌پایان سیاسی وضع رقابت بر سر خدمت به مردم را در کنشگران سیاسی تبدیل به خصومت بر سر قدرت کرده است و حالا نسلی را می‌بینیم که با غلیظ‌ترین ادبیات روشنفکری و یا بالاترین شعارهای دینی ، در وسط ماجرا تصور می‌کنند اختلاف نظرها و سلیقه‌ها واقعا جنگ اسلام و کفر است.

سپاسگزارم که صبورانه حرف‌های کنایه آلود و گاه بی‌ادبانه برخی را تحمل می‌کنید اما استدعا دارم چنان که وعده داده‌اید به رسم بزرگان و بزرگ زادگانی که از تبار آنهائید ، دستان دوستان منتقد را بگیرید و آنها را به خانه پدری ببرید تا هم شما انتظارات منتقدان تان را بیشتر بشنوید و بازنمایی بیت امام از چشم رسانه‌ها را لمس کنید و هم این دوستان که اکثریت آنها دل در گرو آرمان‌های انقلاب و امام دارند؛ مشی واقعی شما را ببینند و مشت‌های گره کرده را برای بهبود امور بگشایند و به دست جنابعالی بدهند تا شائبه‌ای درباره‌ی یکسویه نگری بیت امام و موسسات وابسته به آن وجود نداشته باشد.

عزت تان مستدام و ارواح طیبه گذشتگان ارجمندتان از همه ما شاد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.