یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت سردبیر؛

لایحه بودجه 1397 و بودجه جماران

دستِ دوستان از هر جناحی که خود را در چارچوب نظام تعریف کرده و ان شاالله با نیت خداپسندانه گفته اند با بودجه کم حاضرند برای امام و سایت جماران کار کنند به گرمی می فشاریم و از ایشان دعوت می کنیم حتی یک روز هم درنگ نکنند؛ درِ جماران به روی همه باز است. ما این شجاعت را داریم که بودجه و هزینه های جماران را به ایشان اعلام کنیم به شرط این که آنان نیز شرافت اعلام هم زمان بودجه سایت جماران و بودجه ده ها سایت و کانال و صفحات متعدد فعال شان در شبکه های اجتماعی را داشته باشند. مثل همیشه و از امروز بیشتر منتظریم تا تشریف بیاورند و ببینند دخل و خرج این سایت چقدر هست و با دو برابر درصد از بودجه ی واقعی سایت، کارشان را شروع کنند.

پایگاه خبری جماران، یادداشت سردبیر: در این روزها که مردم عزیز با مشاهده شکاف طبقاتی، برخی تبعیض ها، بی عدالتی ها و مفاسد اقتصادی ریز و درشت که هر روز از جایی در برابر دیدگان آنان سر بر می آورد، حق دارند که گلایه مندانه و توام با حساسیت، تمام امور مالی و اقتصادی مرتبط با بخش های نظام را پیگیری کرده و صد البته خواهان برخورد قاطع با مفاسد و شفاف سازی از سوی مسئولان باشند.

اما متاسفانه در این میان هستند کسانی که می خواهند بر روی این موج عدالت خواهی ملت عزیز سوار شوند و مانند بسیاری از موارد قبل که هر گاه ندا و عزم مبارزه با فساد از سوی رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران بر خاسته، با نعل وارونه زدن؛ قصد لوث کردن این امر مهم و در نتیجه عدم پیگیرد مفسدان را داشته باشند؛ و یا برخی تسویه حسابهای شخصی و حزبی را به این بهانه، دنبال کنند.

 هر چه که هست، معمولا اشخاص حقیقی و حقوقی ای در مرکز این حملات قرار می گیرند که نجیبند و شکایتی نمی کنند و مدعی العمومی هم نیست که هوایشان را داشته باشد و خلاصه این عده قلیل، هم ژست منتقد می گیرند، هم خطر نمی کنند و هم با سر و صدا کردن و آدرس غلط دادن به افکار عمومی،  برای متهمان اصلی حاشیه امن ایجاد کرده و چه بسا در این چند سال و با این روش، کسب و کاری به هم زده اند. حالا اگر این ادعاها برای مردم آبی نداشت شاید برای آنان نانی داشته باشد!

در یکی دو روز اخیر و پس از تقدیم لایحه بودجه سال 1397 از سوی ریاست محترم جمهوری به مجلس شورای اسلامی، با روشن شدن اعداد و ارقام پیشنهادی دولت،  موجی از مطالبات در افواه عمومی و خصوصا فضای مجازی ایجاد شد که خواهان ملزم کردن همه دستگاه های بودجه گیرنده از محل بودجه عمومی و بیت المال به شفافیت و پاسخ گویی به مردم است که در نوع خود محترم، تحسین بر انگیز و منطبق با آرمانها و شعار های اولیه امام و امت در طول سالهای مبارزه و انقلاب است. این مطالبه را باید ارج نهاد و در برابر آن سر تعظیم فرود آورد و به آن پاسخ گفت.

از ساعات آغازین انتشار لایحه بودجه «پیشنهادی» دولت یکی از از مراکزی که میزان بودجه آن محل بحث های داغ حقیقی و مجازی قرار گرفت، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بود؛ بودجه ای که نه مربوط به یک شخص محترم یا خانواده ای خاص بلکه تخصیص یافته به مجموعه بزرگی است که شامل بخش های مختلفی بوده و سه دهه است به فعالیت مشغول است.

در راستای پاسخ به هرگونه شبهه و درخواستِ بر حقِ شفاف سازی مخارج، لازم به یادآوری است که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام همه ساله گزارش های مالی و عملکرد خود را در فرصت ها و مناسبت های مختلف ارائه کرده و همه می توانند با یک جست و جوی ساده این گزارشات را به خوانند.

به عنوان مثال گزارش های مالی در یکی دو سال گذشته را در [اینجا]  [اینجا] و [اینجا] و گزارش هایی از عملکرد برخی بخش ها در همین مدت را در   [اینجا]  [اینجا]  [اینجا] [اینجا]  [اینجا] و [اینجا] و گزارش هایی از روند ساخت حرم مطهر امام را در [اینجا]  و [اینجا] می توان ملاحظه کرد.

اگر چه دغدغه های مردم عزیز و شریف که به تعبیر امام عزیز ولی نعمتان ما هستند محترم و مغتنم است، اما فرار رو به جلوی برخی وابستگان به جریانات معلوم الحال اتفاقا در همین جا خود را نشان می دهد؛ این افراد اولا باید بگویند که چرا در هجمه به یادگار و موسسه امام گوی سبقت را از رسانه های ضد انقلاب و بیگانه ربوده اند و دوم آن که چرا شفاف سازی در حوزه عملکرد و بودجه را از خود شروع نکرده اند؟

با رسانه های معاند و خارج نظام که کفگیرشان به ته دیگ خورده و باید ناسزایی به ما بدهند تا اموراتشان بگذرد کاری نداریم اما دستِ دوستان از هر جناحی که خود را در چارچوب نظام تعریف کرده و ان شاالله با نیت خداپسندانه گفته اند با بودجه کم حاضرند برای امام و سایت جماران کار کنند به گرمی می فشاریم و از ایشان دعوت می کنیم حتی یک روز هم درنگ نکنند؛ درِ جماران به روی همه باز است.

ما این شجاعت را داریم که بودجه و هزینه های جماران را به ایشان اعلام کنیم به شرط این که آنان نیز شرافت اعلام هم زمان بودجه سایت جماران و بودجه ده ها سایت و کانال و صفحات متعدد فعال شان در شبکه های اجتماعی را داشته باشند. مثل همیشه و از امروز بیشتر منتظریم تا تشریف بیاورند و ببینند دخل و خرج این سایت چقدر هست و با دو برابر درصدی که خود اعلام کردند از بودجه ی واقعی سایت، کارشان را شروع کنند.

فقط معلوم نیست که چرا درصد اعلامی شان انسان را به یاد مناظره های انتخابات گذشته می اندازد و آن برادری که ابتدا درصدهایی اعلام کرد ولی پای کار که رسید انصراف داد!

از خمینی کبیر باید بیاموزیم که اسیر حاشیه ها نشویم، در میدان کارزار، اهداف را گم نکنیم؛ دشمنان را با تیر نگاهمان رصد کنیم، کاسه سر را به خداوند عاریت دهیم، با معاندان نظام و انقلاب شدید و غلیظ باشیم و با مروت، دوستانمان را فرا بخوانیم به متن؛ که علیکم بالمُتون لا بِالحواشی!

هر چه می گذرد، حکمت وصیت آن شهید آشکارتر می شود که گفت بر سنگ مزارش بنویسند: «روزی تاریخ خواهد گفت که بر یاران و فرزندان خمینی چه گذشت».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.