گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات؛

مرتضی حاجی: محدودیت ها برای خاتمی بی سلیقگی است/ اتوبوسی نیرو به همشهری نیاوردیم/ ائتلاف تقویت کننده انسجام و همبستگی ملی است/ امروز همه باید به آبادانی و رونق اقتصادی بیاندیشند

اینکه دور کسی دیوار بکشیم و گمان کنیم که او را از دل مردم بیرون آوردیم اشتباه می کنیم زیرا او از دل مردم بیرون نمی آید بلکه مردم احساس می کنند مظلومیت وی بیشتر شده است و محبوب تر می شود

مرتضی حاجی گفت: محدودیت ها برای حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی یکی از آن بی سلیقگی ها و کج سلیقگی هاست، زیرا هم اصل این کار اشتباه است و هم بدترین زمان برای این کار اشتباه انتخاب شده است و جز اینکه احساسات مردم را جریحه دار می کند هیچ خاصیتی برای محدودکنندگان ندارد. 

 مدیرعامل موسسه همشهری هنگام بازدید از غرفه جماران در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره وضعیت موسسه همشهری گفت: همانند همه جای دیگر در موسسه همشهری نیز روند تدابیر در مدیریت جدید با مدیریت سابق متفاوت است. ما در موسسه همشهری بحث تعدیل نیرو نداریم و کسی هم در موسسه به لحاظ قراردادی بلاتکلیف نیست. ممکن  است وضعیت برخی از نیروها به وضع دیگری تبدیل شود ولی این به معنای بلاتکلیفی نیست. همچنین تعدیل نیروی انسانی نداریم بلکه می خواهیم برای نیروی انسانی که وجود دارد و مازاد هم هست کاری درخور در همین موسسه ایجاد کنیم. بنابراین نیازمند انضباطی بیشتر از گذشته در این مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه ما تلاش می کنیم این انضباط را با کمک همکارانی که در مجموعه حضور دارند ایجاد کنیم، گفت: در همین راستا، قراردادهایی با برخی از نهادها و موسسات دیگر بسته شده که دوره آنها تمام خواهد شد و تمدید آنها بستگی به مقدار نیازی دارد که از سوی مجموعه احساس می شود. آنهایی که در قالب قراردادهایی با پیمانکاران با مجموعه همکاری می کردند باید طرف حساب خود را نیز همان پیمانکاران قرار دهند و موسسه همشهری مسئولیتی در برابر آنها ندارد. بنابراین من در هر مجموعه ای که بودم بیشترین نگاه را به نیروهای انسانی داخل مجموعه داشتم و نیروهای انسانی داخل مجموعه را سرمایه بی بدیل آن مجموعه می دانم. لذا اگر جابه جایی اتفاق بیفتد نگاهم در درجه اول به داخل همان مجموعه است. ما برخلاف نظر برخی افراد، معتقد به تصرف جایی نیستیم و اتوبوسی نیرو به همشهری نیاوردیم.

مرتضی حاجی افزود: برنامه هایی برای ارتقای کیفیت کاری نیروها و آموزش آنان در موسسه همشهری داریم. طبیعتا در دنیای امروز درجا زدن نیروها را مستهلک می کند. آنها باید به روز شوند و در حوزه کاری مطبوعاتی این به روزشدن یکی از نیازهای اساسی محسوب می شود. همچنین باید توانایی های خود را افزایش دهند و با فناوری ها بیشتر آشنا شوند.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در ادامه با اشاره به موضوع ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون گفت: به نظر من راهی آغاز شده که پر خیر و برکت است و تقویت کننده انسجام ملی است و به افزایش همبستگی مردم منتهی خواهد شد. این در واقع ائتلاف اصلاح طلبان و نیروهای معتدل اصولگرا به سمت عقلانیت و جلوگیری از تندروی هایی است که می تواند آسیب های جدی به کشور وارد کند. کما اینکه در گذشته شاهد این اتفاقات بودیم. منافع ملی کشور و منافع هر دو طیف فکری اصلاح طلب و اصولگرای معتدل ایجاب می کند که این همکاری را با یکدیگر ادامه دهند. این دو طیف مشترکات قابل توجهی با یکدیگر دارند که قابلیت افزایش دارند. بنابراین روندی که آغاز شده روند خوبی است و در آینده نیز حتما می بایست ادامه داشته باشد.

وی با با بیان اینکه انتقاد از شورای عالی سیاستگذاری امری طبیعی است گفت: اگر انتقاد نباشد نتیجه ای جز درجا زدن و مستهلک شدن وجود ندارد. انتقاد حتما می بایست وجود داشته باشد. زیرا باعث رشد و شناختن نقاط ضعف و برطرف نمودن آنها می شود. کسانی که انتقاد دارند باید نگاه دقیق و کارشناسانه به رویدادها داشته باشند و نقدها را مطرح کنند. نمره 16 یا 17 بنابر نظام آموزشی نمره خوبی است و من فکر می کنم شورای عالی اصلاح طلبان توانسته نمره بسیار خوبی در انتخابات های گذشته بگیرد؛ انتقادها را باید با این نگاه تحسین کرد و فکر می کنم باید فضا و مجال بیشتری برای گفت وگوها فراهم شود تا ضعف ها کمتر و نقاط مثبت تقویت شوند.

حاجی ادامه داد: اینکه گفته می شود شورای عالی سیاستگذاری موفق نبوده تا فراکسیونی جدی در مجلس تشکیل دهد درست نیست زیرا حدود صد نفر در مجلس از این فراکسیون پا به رکاب هستند از طرف دیگر یک نماینده غیر از مسوولیتی که در قبال جریان حامی خود دارد مسوولیت های دیگری نیز دارد که گاهی ممکن است جهت اتخاذ تصمیم دچار دغدغه شود که کدامیک را انتخاب کند. نمی شود از یک نماینده انتظار داشت که صددرصد رای خود را در اختیار جناحی که حمایتش کرده قرار دهد. شاید در شرایطی بنابر تشخیص فردی طور دیگری رای دهد. رفتارها می بایست منطقی باشند و تا آنجا که ممکن است استدلال ها در فراکسیون مطرح شوند و دیگران نیز به نظری که یک نماینده پیدا می کند ترغیب شوند.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم موفقیت خیلی خوب بوده، یک کار ائتلافی بدین معنا که درصدهایی مشترک و درصدهایی غیر مشترکند صورت گرفته است؛ بنابراین اگر همه آنهایی که با حمایت اصلاح طلبان به مجلس رفتند به این فراکسیون نگرویدند یا جور دیگر رای دادند به این دلیل است که ائتلاف را قبلا چهار میخه نکرده بودند و تنها در برخی موارد تمایلی به همکاری نشان داده شده و در یک مقطع، تعدادی از طیف اصولگرایان معتدل طور دیگری رای داده بودند. به همین دلیل شاید کار خوبی نکرده باشند ولی نمی شود گفت که شما حق نداشتید. به طور حتم این موضوع می تواند در تصمیم گیری های ائتلاف تاثیر بگذارد که اگر در آینده با گروهی ائتلاف کنند روابط را شفاف تر و مستحکم تر کنند که سوءبرداشتی واقع نشود.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: باید به دولت کمک کرد زیرا دولت باید احساس پشتوانه ای قوی کند. ما نیاز به انسجام و هماهنگی داریم زیرا حرف زدن از اختلاف جز آنکه موجب حیدری و نعمتی شدن فضا شود نتیجه ای دیگر در بر ندارد. اگر اختلاف نظری در حوزه سیاست پیدا می شود امری طبیعی است. مسلما دو انسان نظراتی کاملا مشابه یکدیگر ندارند. محدودیت ها برای حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی یکی از آن بی سلیقگی ها و کج سلیقگی هاست، زیرا هم اصل این کار اشتباه است و هم بدترین زمان برای این کار اشتباه انتخاب شده است و جز اینکه احساسات مردم را جریحه دار می کند هیچ خاصیتی برای محدودکنندگان ندارد.

حاجی تصریح کرد: امروز همه باید به آبادانی و رونق اقتصادی بیندیشند. با این همه آمار بیکاری و مشکلات در کشور، که مشکل و مساله اصلی است نباید مسائل فرعی دیگر ایجاد کرد. باید برای رفع محدودیت ها در کشور تلاش کرد زیرا محدودیت هیچ مشکلی را حل نمی کند. مردم قدرت تشخیص دارند و می توانند درست انتخاب کنند. اینکه دور کسی دیوار بکشیم و گمان کنیم که او را از دل مردم بیرون آوردیم اشتباه می کنیم زیرا او از دل مردم بیرون نمی آید بلکه مردم احساس می کنند مظلومیت وی بیشتر شده است و محبوب تر می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.