وی با تاکید بر اینکه غلامی به اسلامی سازی دانشگاه اعتقاد دارد گفت: غلامی را 25 سال است می شناسم، چندین سال ریاست دانشگاه را بر عهده داشته که نشان می دهد از مشکلات آموزش عالی اطلاع دارد.

به گزارش جماران، صبح امروز در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس شورای اسلامی،حبیب الله ده مرده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار گرفت.

وی در ابتدا با اشاره به ویژگی های برنامه غلامی گفت: حمایت از کارآفرینی در دانشگاه ها با توجه به بیکاری دانشگاهیان، حمایت از زیرساخت مناطق محروم، ارتباط بین دانشگاه و صنعت، پذیرش دانشجو خارجی، تبدیل به علم به فناوری و تقویت پارک‌های علم و فناوری جهت تجاری سازی از جمله برنامه های علمی آقای غلامی است.

دهمرده ادامه داد: انتقال دانش فنی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای کیفی آموزش و تاکید بر افزایش مهارت‌های آموزشی دانش آموختگان، بازنگری در ساختارهای راهبردی وزارت علوم در حوزه تصدی گری و اهتمام ویژه برای سیاست گذاری برنامه ریزی و نظارت، التزام بخشی به سیاست گذاری علمی، به کارگیری افراد توانمند، شایسته و لایق در مدیریت کلان و عدم سیاسی کاری در تصمیم گیری‌ها از دیگر برنامه های آقای غلامی به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه غلامی به اسلامی سازی دانشگاه اعتقاد دارد گفت: غلامی را 25 سال است می شناسم، چندین سال ریاست دانشگاه را بر عهده داشته که نشان می دهد از مشکلات آموزش عالی اطلاع دارد.

دهمرده همچنی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی علوم به دنبال راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی، تحول در علوم انسانی، توسعه تشکل‌های دانشجویی و صنفی و بهره گیری از ظرفیت های آنها است.

وی غلامی را فردی متدین ولایی با سابقه مدیریتی و دارای اعتدال در مشی دانست و گفت: آقای غلامی به اعتقاد و توجه به منویات رهبری به اقتصاد مقاومتی و استفاده از مدیران شایسته و شایسته سالاری معتقد است.

دهمرده، با اشاره به سابقه غلامی در دانشگاه های شهرستانی گفت: این سابقه نشان می‌دهد که ایشان می تواند مشکلات دانشگاه‌ها را به خوبی درک کند و از تمام نمایندگان می خواهم به آقای غلامی رای بسیار بالا دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.